Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi mevcut değil
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KÜRŞAT SAVAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Mevcut değil
|
Dersin veriliş şekli
|
Slayt destekli teorik anlatım, öğrenci merkezli özerk çalışma ve atölye ortamında öğretim elemanı yönlendirmesi ile uygulamalı olarak gerçekleştirilir.
|
Dersin amacı
|
Teknik resim araç ve gereçlerinin öğrenciye tanıtılması, perspektif kavramının tanımı ve tekniklerinin ele alınması, öğrencinin grafik tasarım uygulamalarında perspektifi kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Perspektif kavramı ve tekniklerinin tanıtıldığı bir ders olup, bu ders kapsamındaki kavramların büyük bir bölümü temel seviyedeki bilgilerden oluşmaktadır.
|
1- |
Çizim araç ve gereçlerini tanıma. Çizim araçlarının kullanımı. Çizgilerin çizilmesinde dikkat edilecek noktalar
|
2- |
Doğru çizimleri ile ilgili temel kavramlar (Doğru parçasının orta noktasını bulma, üzerindeki bir noktadan dikme çıkma, paralel doğrular oluşturma vs.)
|
3- |
Temel geometrik çizimler (Daire içerisine düzgün çokgen çizim metodları, paralelkenar metodu ile elips çizimi vs.)
|
4- |
Perspektifin tanımı, çeşitleri (hava perspektifi, çizgi perspektifi) ve perspektifte temel kavramlar (ufuk çizgisi, kaçış noktası vs.)
|
5- |
Tek kaçış noktalı perspektif ve uygulamalar
|
6- |
Tek kaçış noktalı perspektif ve uygulamalar
|
7- |
İki kaçış noktalı perspektif ve uygulamalar
|
8- |
İki kaçış noktalı perspektif ve uygulamalar
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
VİZE HAFTASI
|
11- |
Üç kaçış noktalı perspektif ve uygulamalar
|
12- |
Üç kaçış noktalı perspektif ve uygulamalar
|
13- |
Grafik Tasarım unsurlarında (Fotoğraf, Mizampaj ve Tipografi vb.) perspektif kavramının kullanımını kavrayabilme.
|
14- |
Grafik Tasarım unsurlarında (Fotoğraf, Mizampaj ve Tipografi vb.) perspektif kavramının kullanımını kavrayabilme.
|
15- |
FİNAL HAFTASI
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çizim araç ve gereçlerini tanıyacak ve yerinde kullanabilecektir.
|
2- |
Temel geometrik çizimlerle ilgili metodları kavrayacak.
|
3- |
Perspektif ve perspektifte temel kavramları bilecek.
|
4- |
Tek kaçış noktalı perspektif çalışmalar yapabilecek.
|
5- |
İki kaçış noktalı perspektif çalışmalar yapabilecek.
|
6- |
Üç kaçış noktalı perspektif çalışmalar yapabilecek.
|
7- |
Prizma hacimler, paralel, yatay, dikey ve diyagonal çizgiler kullanarak teknik çizimler yapabilecektir.
|
8- |
Grafik Tasarım unsurlarında (Fotoğraf, Mizampaj ve Tipografi vb.) perspektifi kullanabilecek.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
6
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
12
|
2
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
1
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
115
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sadettin Çağlarca (1996) Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, İnkılâp Kitabevi, ISBN: 9789751003225, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öğr. Gör. Cihan Aybay - Ders Notları
|
|