Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Grafik Tasarimi > GÖRSEL TASARIM VE ÇİZİM TEKNİKLERİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖRSEL TASARIM VE ÇİZİM TEKNİKLERİ II Birinci düzey GRF106 Zorunlu 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi mevcut değil
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KÜRŞAT SAVAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Mevcut değil
Dersin veriliş şekli Slayt destekli teorik anlatım, öğrenci merkezli özerk çalışma ve atölye ortamında öğretim elemanı yönlendirmesi ile uygulamalı olarak gerçekleştirilir.
Dersin amacı Teknik resim araç ve gereçlerinin öğrenciye tanıtılması, perspektif kavramının tanımı ve tekniklerinin ele alınması, öğrencinin grafik tasarım uygulamalarında perspektifi kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Perspektif kavramı ve tekniklerinin tanıtıldığı bir ders olup, bu ders kapsamındaki kavramların büyük bir bölümü temel seviyedeki bilgilerden oluşmaktadır.

Dersin içeriği
1- Çizim araç ve gereçlerini tanıma. Çizim araçlarının kullanımı. Çizgilerin çizilmesinde dikkat edilecek noktalar
2- Doğru çizimleri ile ilgili temel kavramlar (Doğru parçasının orta noktasını bulma, üzerindeki bir noktadan dikme çıkma, paralel doğrular oluşturma vs.)
3- Temel geometrik çizimler (Daire içerisine düzgün çokgen çizim metodları, paralelkenar metodu ile elips çizimi vs.)
4- Perspektifin tanımı, çeşitleri (hava perspektifi, çizgi perspektifi) ve perspektifte temel kavramlar (ufuk çizgisi, kaçış noktası vs.)
5- Tek kaçış noktalı perspektif ve uygulamalar
6- Tek kaçış noktalı perspektif ve uygulamalar
7- İki kaçış noktalı perspektif ve uygulamalar
8- İki kaçış noktalı perspektif ve uygulamalar
9- VİZE HAFTASI
10- VİZE HAFTASI
11- Üç kaçış noktalı perspektif ve uygulamalar
12- Üç kaçış noktalı perspektif ve uygulamalar
13- Grafik Tasarım unsurlarında (Fotoğraf, Mizampaj ve Tipografi vb.) perspektif kavramının kullanımını kavrayabilme.
14- Grafik Tasarım unsurlarında (Fotoğraf, Mizampaj ve Tipografi vb.) perspektif kavramının kullanımını kavrayabilme.
15- FİNAL HAFTASI
16- FİNAL HAFTASI
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çizim araç ve gereçlerini tanıyacak ve yerinde kullanabilecektir.
2- Temel geometrik çizimlerle ilgili metodları kavrayacak.
3- Perspektif ve perspektifte temel kavramları bilecek.
4- Tek kaçış noktalı perspektif çalışmalar yapabilecek.
5- İki kaçış noktalı perspektif çalışmalar yapabilecek.
6- Üç kaçış noktalı perspektif çalışmalar yapabilecek.
7- Prizma hacimler, paralel, yatay, dikey ve diyagonal çizgiler kullanarak teknik çizimler yapabilecektir.
8- Grafik Tasarım unsurlarında (Fotoğraf, Mizampaj ve Tipografi vb.) perspektifi kullanabilecek.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2- Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3- Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4- Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5- Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6- Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7- Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8- Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9- Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10- Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11- Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12- Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13- Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14- Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15- Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sadettin Çağlarca (1996) Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, İnkılâp Kitabevi, ISBN: 9789751003225, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Öğr. Gör. Cihan Aybay - Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar