Giriş | English

Yüksek Lisans > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Resim Anasanat Dali (yüksek Lisans) > NANOBİLİM ve NANOTEKNOLOJİYE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NANOBİLİM ve NANOTEKNOLOJİYE GİRİŞ İkinci düzey NBT 501 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NURİ BURAK KİREMİTLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NURİ BURAK KİREMİTLER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin nanobilim, nanomalzemeler ve nanoteknoloji konusunda temel bilgi seviyesine sahip olması
Dersin tanımı Nanoteknolojinin temelleri, boyut ve boyutun malzeme özelliklerine etkisi, nanomalzeme üretim ve karakterizasyon yöntemleri

Dersin içeriği
1- Aşağıdan yukarı üretim yöntemleri-2
2- Boyut etkileri-1
3- Boyut etkileri-2
4- Kuantum mekaniğine giriş
5- Nanoüretim yöntemlerinin sınıflandırılması
6- Yukarıdan aşağı üretim yöntemleri-1
7- Yukarıdan aşağı üretim yöntemleri-2
8- Aşağıdan yukarı üretim yöntemleri-1
9- Aşağıdan yukarı üretim yöntemleri-2
10- Aşağıdan yukarı üretim yöntemleri-3
11- Sıvı faz sentez ve nanopartiküllerin stabilizasyonu
12- Nanomalzeme karakterizasyon tekniklerine giriş
13- Elektron mikroskopisi
14- Taramalı prop mikroskopisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nanoteknoloji, nanobilim ve nanomalzemelerin tanımlandırılması ve temellerinin kavranması
2- Nanomalzemelerin boyut,yapı-özellik ilişkisinin kavranması.
3- Nanomalzeme üretim yöntemlerinin sınıflandırılması, aşağıdan yukarı ve yukarıdan aşağı nanoüretim yöntemlerinin kavranması
4- Nanomalzeme uygulamalarının kavranması
5- Nanomalzeme kadakterizayon tekniklerinin kavranması
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3- Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6- Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7- Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8- Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar