Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EROZYON ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Üçüncü düzey |
TO 501 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMA KAPLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğretim Üyesi Sema KAPLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğretim Üyesi Sema KAPLAN
|
Dersin veriliş şekli
|
-
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere su ve rüzgar erozyonu araştırma yöntemlerinin tanıtılması ve sonuçların yorumlanması ile ilgili becerilerin kazandırılması.
|
Dersin tanımı
|
Standart erozyon parselleri, yapay yağmurlama testleri, rüzgar tünelleri ve kullanım amaçları, USLE, RUSLE, WEPS,WEQ, RWEQ modellerinin tanıtımı ve parametrelerinin incelenmesi
|
1- |
Toprak Erozyonu Genel Kavramlar,
|
2- |
Su Erozyonu,
|
3- |
Su Erozyonu Şekilleri ve İşleyiş Mekanikleri,
|
4- |
Su Erozyonu Ölçme Yöntemleri,
|
5- |
Su Erozyonu Modelleri,
|
6- |
Su Erozyonu Kayıplarının Tahmin Edilmesi,
|
7- |
Vize
|
8- |
Su Erozyonu Önleme Yöntemleri,
|
9- |
Rüzgar Erozyonu,
|
10- |
Rüzgar Erozyonu Şekilleri ve İşleyiş Mekanikleri,
|
11- |
Rüzgar Erozyonu Ölçme Yöntemleri,
|
12- |
Rüzgar Erozyonu Kayıplarının Tahmin Edilmesi,
|
13- |
Rüzgar Erozyonu Modelleri
|
14- |
WEQ ve RWEQ Eşitlikleri
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma yöntemlerinin tanıtımı
|
2- |
Su erozyonu için uygun araştırma yönteminin belirlenmesi
|
3- |
Verilerin analizi ve hesaplama becerisi
|
4- |
Rüzgar erozyonu doğrudan ölçüm yöntemleri ve uygun alet seçimi
|
5- |
Rüzgar tünellerinin kullanım amacı ve deneme kurgula becerisi
|
6- |
Su ve rüzgar erozyonu tahmin modelleri ve eşitliklerinin kullanım becerisi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
3
|
3
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
66
|
AKTS
|
|
|
2.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
1
|
10
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notları
|
|