Giriş | English

Lisans > Diş Hekimliği Fakültesi > Diş Hekimliği > PERİODONTOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PERİODONTOLOJİ Birinci düzey T404 ÖKD Zorunlu 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri 3. sınıf periodontoloji dersi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ DUYGU KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR.ÖĞR.ÜY. DUYGU KILIÇ, DR.ÖĞR.ÜY. ZEKERİYA TAŞDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıfta ders verme
Dersin amacı Cerrahi/cerrahi olmayan, destekleyici ve multidisipliner periodontal tedaviler hakkında bilgi vermek, sistemik durum ve periodontal hastalıklar arasındaki ilişkiyi açıklamak
Dersin tanımı Teorik ders

Dersin içeriği
1- Periodontal El Aletleri,Ultrasonik-Sonik Aletler ve Kullanımları
2- Cerrahi olmayan periodontal tedavi
3- Mekanik plak kontrolü
4- Periodontal Tedavide Kemoterapotik Yaklaşımlar
5- Periodontal Cerrahi Tedaviye Giriş
6- Gingivektomi-Gingivoplasti: Yöntem-Yara İyileşmesi ve Sonuçları
7- Flep Operasyonu: Yöntem-Yara İyileşmesi ve Sonuçları
8- Rezektif Cerrahi Uygulamalar: Yöntem-Yara İyileşmesi ve sonuçları
9- Rejeneratif Cerrahi Uygulamaları: Yöntem-Yara İyileşmesi ve Sonuçları
10- Furkasyon Problemleri ve Tedavileri
11- Periodontal Plastik cerrahi: Yöntem-Yara iyileşmesi ve Sonuçları
12- Vaka dersleri
13- Destekleyici periodontal tedavi ve prognoz
14- Multidisipliner tedavi yaklaşımları:Restoratif-Periodontoloji
15- Multidisipliner tedavi yaklaşımları:Ortodonti-Periodontoloji
16- Multidisipliner tedavi yaklaşımları:Endodonti-Periodontoloji
17- Halitozis ve tedavisi
18- Sistemik hastalık ve durumların periodonsiyuma etkisi
19- Peiodontal hastalığın sistemik sağlık üzerine etkisi
20- Diş mobilitesi ve tedavisi

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cerrahi ve cerrahi olmayan periodontal tedavi endikasyonlarını/kontendikasyonalrını, yöntemlerini ve sonuçlarını tanımlar
2- Periodontal idame tedavisinin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve tedavi sonrası hastalık ve sağlık kriterlerini değerlendirir.
3- Karmaşık olgularda değişik diş hekimliği disiplinleriyle birlikte tedavi planlaması yapmayı değerlendirir.
4- Sistemik hastalıkların belirtilerini hatırlar. Sistemik hastalıklarla periodontal durum arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olur.
5- Ağız kokusunun etyopatogenezi, periodontal hastalıklarla olan ilişkisi ve tedavisi hakkında bilgi sahibi olur.
6- Supra ve subgival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirme işlemlerinde ultrasonik ve el aletlerini etkili bir şekilde kullanır.
7- Periodontal hastalığın tedavisinde kullanılan ilaçlar hakkında bilgi sahibi olur.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ağız, çene ve dişlerin hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve fonksiyonlarını, yaşam döngüsünü ve büyümenin etkilerini açıklar
2- Ağız çene ve diş sağlığının temel ve önemli belirleyicilerini, birey ve toplum için risk faktörlerini bilir, insan ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki etkileşimi değerlendirir.
3- Ağız,çene ve diş hastalıklarının nedenlerini, bu hastalıklara neden olabilecek sistemik hastalıklarla, çeşitli sistemik hastalıklara neden olabilecek ağız ve diş hastalıklarının organizmayı etkileme yollarını, hastalıklarda ortaya çıkan vücut ve ağız yapı ve fonksiyonlarındaki bozuklukları ve yol açtığı bulguları kavrar.
4- Ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımlara sahiptir.
5- Güvenli bir çalışma ortamı sağlar ve çalışma ekibinin diğer üyeleriyle sağlık, güvenlik ve klinik risk yönetimi ile ilgili çalışmalar yapar. Verimliliği daha da arttırmak için çalışma pozisyonları, görsel algılama, alet tutuşu, malzeme kullanımı, stres ve mental durumlarla başa çıkar ve çapraz enfeksiyon kontrolü yapar.
6- Hasta ve/veya hasta yakınlarından tıbbi ve dental öykü (anamnez) alır, diş, dişeti oral mukoza ve çene eklemi bölgesinin muayenesini yapar.
7- Ağız, çene ve diş sağlık sorunlarını tanımlamak, bulguları analiz etmek ve yorumlamak, tedaviyi yönlendirmek için aydınlatılmış onam alarak temel tanısal testleri ve girişimleri uygular.
8- Anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçları, işlevsel değerlendirme ve klinik akıl yürütme becerisini kullanarak klinik tanı koyar.
9- Hastanın da katılımını sağlayarak tedavi ve takip planı oluşturur ve tedavilerini uygular, gerekli durumlarda ilgili uzmana sevk eder.
10- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutar, hasta bilgilerini (epikriz, rapor vb.) hazırlar ve sunar.
11- Hastanın tanı, tedavi ve takip sürecinde kanıta dayalı ve hasta merkezli tedavi prensiplerini uygular.
12- Yaşamı doğrudan tehdit eden durumları tanır, tıbbi acil durumları yönetir ve yönlendirir.
13- Birey, aile ve toplumun ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımları uygular.
14- Diş hekimliği uygulamalarında sorumluluk alır; meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar ve ilgili sektörlerle işbirliği içinde çalışır.
15- Mezun diş hekimi kütüphane ve diğer veri tabanlarından gerekli bilgilere ulaşabilir, ve bu bilgileri yorumlayabilme, bilimsel ve etkili olarak kullanabilme ve sunum konusunda yeterli olmalıdır.
16- Bilimsel ve teknolojik gelişmelere, mesleki uygulamalardaki değişimlere ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak sürekli kendini geliştirir.
17- Birey ve toplum düzeyinde ağız, çene ve hastalıklarını önlemek ve sağlığını geliştirmek amacıyla diğer sağlık personeli ve sağlık kurumları ile işbirliği yapar.
18- Eğitim becerilerini kullanarak hasta ve hasta yakınları, toplum, diş hekimi dışı sağlık personeline eğitim ve danışmanlık verir.
19- Diş hekimliği uygulamalarında etik ilkeler doğrultusunda hareket eder, etik ikilemleri tanır ve çözümünde etik akıl yürütme prensiplerini uygular.
20- Mevcut yasal düzenlemelere uygun, diş hekimi sorumluluğunu bilerek, hasta ve diş hekimi haklarını gözeterek
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 6 6
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Carranza's Clinical Periodontology, Tenth Edition, Saunders Elsevier
Yardımcı Kaynaklar Güncel literatür

Ders ile ilgili dosyalar