Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > TEZ DANIŞMANLIĞI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI I Birinci düzey MBM 789 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ SELDA TOPÇU ŞENDOĞDULAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı TÜM ÖĞRETİM ÜYELERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı ÖĞRENCİYE TEZ ÇALIŞMASI SIRASINDA AKADEMİK DESTEK
Dersin tanımı AKADEMİK VE BİLİMSEL DANIŞMANLIK

Dersin içeriği
1- Tez konusu belirleme süreci ve ön çalışmalar
2- Tez konusu belirleme süreci ve ön çalışmalar
3- Tez konusu belirleme süreci ve ön çalışmalar
4- Tez konusu belirleme süreci ve ön çalışmalar
5- Tez konusu belirleme süreci ve ön çalışmalar
6- Tez konusu belirleme süreci ve ön çalışmalar
7- Tez konusu belirleme süreci ve ön çalışmalar
8- Tez konusu belirleme süreci ve ön çalışmalar
9- Tez konusu belirleme süreci ve ön çalışmalar
10- Tez konusu belirleme süreci ve ön çalışmalar
11- Tez konusu belirleme süreci ve ön çalışmalar
12- Tez konusu belirleme süreci ve ön çalışmalar
13- Tez konusu belirleme süreci ve ön çalışmalar
14- Tez konusu belirleme süreci ve ön çalışmalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- TEZ HAZIRLIĞI
2- TEZ HAZIRLIĞI
3- TEZ HAZIRLIĞI
4- TEZ HAZIRLIĞI
5- TEZ HAZIRLIĞI
6- TEZ HAZIRLIĞI
7- TEZ HAZIRLIĞI
8- TEZ HAZIRLIĞI
9- TEZ HAZIRLIĞI
10- TEZ HAZIRLIĞI

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı MUHTELİF
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar