Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ISI DEĞİŞTİRİCİLERİ |
Birinci düzey |
MM 456 |
|
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜRSEL ÇINAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. GÜRSEL ÇINAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Orhan KEKLİKCİOĞLU
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Isı değiştiricileri, çeşitli elektrik üretim santralları, ısıtma soğutma, klima sistemleri, alternatif ve yenilenebilir enerji sistemleri, elektronik cihazların, gaz türbini kanatçıklarının soğutulması, kimya endüstrisinde kullanılan çeşitli prosesler için önemli bir parçasını teşkil eder ve tüm sistemin verimli çalışması sistemde bulunan ısı değiştirgecinin doğru olarak tasarımın yapılmasına bağlıdır. Bu dersin kazanımı, çeşitli ısı değiştiricileri esaslarını ve tasarım metotlarını öğrenerek ısıl tasarım yapabilme becerisini elde etmektir
|
Dersin tanımı
|
İşletmelerde ve yapılarda gerekli olan ısı değiştiricisi seçimi, boyutlandırılması ile ilgile bilgilerin verildiği seçmeli ders.
|
1- |
Isı değiştiricilerinin sınıflandırılması,Aynı ve ters yönlü paralel, karşıt ve karma akım hallerinde sıcaklık farkları.
|
2- |
Yüzey ve ısı güçlerinin hesabı.
|
3- |
Isı değiştiricilerinde basınç düşümü hesapları.
|
4- |
Isı değiştirici tipleri ve malzemeleri.
|
5- |
Isı değiştirici tipleri ve malzemeleri.
|
6- |
Mukavemet hesapları.
|
7- |
Mukavemet hesapları.
|
8- |
Buhar ve su dolaşımı,
|
9- |
YIL İÇİ SINNAVI
|
10- |
Buhar ve su dolaşımı,
|
11- |
Isı geçiş katsayısını etkileyen faktörler,
|
12- |
Isı geçiş katsayısını etkileyen faktörler,
|
13- |
Dolgu maddeli ısı değiştiricileri,
|
14- |
Dolgu maddeli ısı değiştiricileri,
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Termodinamik ile ilgili uygulama yeteneğine sahip olmak,
|
2- |
Isı transferi ve akışkanlar mekaniği ile ilgili uygulama yeteneğine sahip olmak,
|
3- |
Binalarda ısı değiştiricisi hesaplarını ve seçimini yapmak,
|
4- |
Endüstriyel tesislerde ısı değiştiricisi hesaplarını ve seçimi yapmak,
|
5- |
Isı değiştiricilerinin işletimini sağlamak.
|
6- |
Isı değiştiricilerinin çalışma mekanizmalarını öğrenmek.
|
7- |
Isı değiştiricileri ile ilgili matematik, fen bilimleri ve mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanmak.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
|
|
2- |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
|
|
3- |
Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
|
|
4- |
Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
|
|
5- |
Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
|
|
6- |
Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
|
|
7- |
Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
|
|
8- |
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
|
|
9- |
Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
|
10- |
Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
|
|
11- |
Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
|
|
12- |
Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
|
|
13- |
Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
|
|
14- |
Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
15- |
Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
16- |
Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
|
|
17- |
Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
|
|
18- |
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
|
|
19- |
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
|
|
20- |
Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
59
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
32
|
Kısa sınav
|
1
|
8
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Genceli O.F., Isı değiştiricileri, Birsen Yayınevi,2005, İstanbul
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notu
|
|