Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ ASTROFİZİK |
Üçüncü düzey |
AUB 501 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM KÜÇÜK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İBRAHİM KÜÇÜK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Temel astrofizik bilgilern gözden geçirilmesi
|
Dersin tanımı
|
Temel Yıldız Gözlemleri, Yıldızların Pozisyonları, Yıldızların doğru hareketleri, Yakın yıldızların uzaklıkları, Yıldızların parlaklıkları, Renk parlaklık diyagramları, Yıldızların ışınım güçleri, Yıldızların açısal çapları, Yıldızların etkin sıcaklıkları, Yıldızların kütle ve çapları, Tayfsal sınıflama, Yıldız tayfını anlama, Pop II yıldızları, Yıldız dönmesi, Yıldız manyetik alanları, Özel tayflı yıldızlar, Pulsasyon yapan yıldızlar, Patlayan yıldızlar, Güneşimiz, Yıldızlararası soğurma.
|
1- |
Gözlemsel Astrofizik
|
2- |
Yıldızların konumları, Yıldızların Doğrusal Hareketleri, Yakın yıldızların uzaklıkları,
|
3- |
Yıldızların parlaklıkları, Renk parlaklık diyagramları
|
4- |
Yıldızların ışınım güçleri, Yıldızların açısal çapları,
|
5- |
Yıldızların etkin sıcaklıkları, Yıldızların kütle ve yarıçapları
|
6- |
Tayfsal Sınıflandırma, Yıldız tayfını anlama, Pop II yıldızları
|
7- |
Yıldız yapı denklemleri
|
8- |
VİZE
|
9- |
Yıldızlarda dönme, Yıldızların manyetik alanları,
|
10- |
ZAMS evrimi
|
11- |
Yıldızların evrimi: Detaylı resim
|
12- |
Yıldız evriminin sonu I
|
13- |
Yıldız evriminin sonu II
|
14- |
Yıldız Modeli yapımı
|
15- |
FINAL
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel Yıldız Gözlemleri, Yıldızların Pozisyonları, Yıldızların doğru hareketleri, Yakın yıldızların uzaklıkları, Yıldızların parlaklıkları
|
2- |
Yıldızların kütle ve çapları, Tayfsal sınıflama, Yıldız tayfını anlama, Pop II yıldızlar
|
3- |
Pulsasyon yapan yıldızlar, Patlayan yıldızlar, Güneşimiz, Yıldızlararası soğurma.
|
4- |
--
|
5- |
--
|
6- |
--
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
5
|
50
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
5
|
1
|
5
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
2
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
6
|
12
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
5
|
50
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
5
|
5
|
Ödev
|
5
|
15
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
--
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları.
|
|