Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
STRENGTH OF MATERIALS-I |
Birinci düzey |
ME 205 |
Zorunlu |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ UMUT ÇALIŞKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Mustafa Kemal Apalak
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Umut Çalışkan
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, ugulamalı mühendislik mekaniğinin prensiplerinin teorisini, temellerini ve uygulamasını öğrenciye göstermek ve kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramlarının oluşturulması, Normal gerilme, kayma gerilmesi ve yatak gerilmesi kavramlarının verilmesidir. Rijit cisimlerin mekanik özelliklerinin belirlenmesi, şekil değiştirme, eksenel şekil değiştirme kavramlarının verilmesidir. Düzlem gerilme ve düzlem şekil değiştirme kavramları ile asal gerilme ve asal şekil değiştirme kavramlarını vermekdir.
|
Dersin tanımı
|
İç kuvvetler, kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramları, Gerilme ve Şekil Değiştirme kavramları, Malzemelerin Mekanik Özellikleri, Normal Kuvvet, Burulma, Basit Eğilme
|
1- |
Şekil Değitirebilen Cisimlerin Dengesi, Yapı Elemanlarında İç Kuvvetler
|
2- |
Yapı Elemanlarının Kesme Kuvveti ve Moment Diyagramları
|
3- |
Yapı Elemanlarının Kesme Kuvveti ve Moment Diyagramları
|
4- |
Gerilme Kavramı, Normal Gerilme, Kayma Gerilmesi, Yatak Gerilmesi
|
5- |
Eğik Düzlemde Gerilmeler, Müsade Edilen Gerilme, Güvenlik Katsayısı, Şekil Değiştirme Kavramı: Birim Şekil Değiştirme Oranı ( Gerinim), Açı Değişimi
|
6- |
Malzemelerin Mekanik Özellikleri, Gerilme Şekil Değiştirme Diyagramlar, Hook Yasası
|
7- |
Genel Yükleme Hali: Genelleştirilmiş Hook Yasası
|
8- |
Eksenel Yükleme, Saint Venant İlkesi, Statikçe Belirli ve Statikçe Belirsiz Problemler
|
9- |
Isıl Gerilme, Gerilme Yığılması
|
10- |
Ara Sınav
|
11- |
Düzlem gerilme durumu, Düzlem gerilmenin özellikleri.
|
12- |
Düzlem şekil değiştirme durumu, Düzlem şekil değiştirmenin özellikleri.
|
13- |
Kırılma kriterleri, Kırılma kriterlerinin karşılaştırılması.
|
14- |
Kırılma kriterleri, Kırılma kriterlerinin karşılaştırılması.
|
15- |
Yıl Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Şekil değiştirebilen cisimlerin dengesi ve yapı elemanlarında iç kuvvetler konusunda bilgi sahibi olmak
|
2- |
Yapı elemanlarının kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramlarını belirleyebilme becerisi kazanmak
|
3- |
Gerilme kavramı, normal gerilme, kayma gerilmesi, yatak gerilmesi, eğik düzlemde gerilmeler, müsaade edilebilir gerilme, güvenlik katsayısı konularında bilgi sahibi olmak
|
4- |
Şekil değiştirme kavramı, birim şekil değiştirme ve kayma açısı konularında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Malzemelerin mekanik özellikleri, gerilme-şekil değiştirme diyagramları, Hooke yasası, genel yükleme hali, statikçe belirli ve belirsiz problemler, ısıl gerilme ve gerilme yığılması konularında bilgi sahibi olmak
|
6- |
Düzlem gerilme ve düzlem şekil değiştirme konularında bilgi sahibi olmak ve aralarındaki farkı kavramak
|
7- |
Sünek ve gevrek malzemeler için kırılma kriterleri konusunda bilgi sahibi olmak
|
8- |
İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi kazanmak
|
9- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanmak
|
10- |
Mukavemet problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanmak
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
8- |
7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
9- |
7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
10- |
7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
11- |
8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
12- |
8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
13- |
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
14- |
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
15- |
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
1
|
7
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
124
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Irving H. Shames, Introduction to Solid Mechanics, Prentice-Hall Ferdinand P. Beer, E.R. Johnston Jr., and John T. DeWolf, Mechanics of Materials, McGraw Hill
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Roy R. Craig, Mechanics of Materials, John Wiley Arthur P. Boresi, Richard J. Schmidt and Omar M. Sidebottom, Advanced Mechanics of Materials, John Wiley E.J. Hearn, Mechanics of Materials vols I and II, Pergamon Press P.W.A. Rees, Mechanics of Solids and Structures, McGraw Hill A. Bedford and K. Liechti, Mechanics of Materials, Prentice Hall E. Popov, Mechanics of Materials, Prentice Hall W.A. Nash, Strength of Materials, Schaum's Outline Series
|
|