Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANATOMİ II |
İkinci düzey |
1.2.01 |
|
2 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
Dr. Öğr. Üyesi İmdat ORHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. İsmail Hakkı NUR, Prof. Dr. Ayhan DÜZLER, Prof. Dr. Aydın ALAN, Dr. Öğr. Üyesi İmdat ORHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araştırma Görevlisi Osman Talha POSCU
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze & Online (Covid-19 pandemisinde YÖK’ün karaına göre karma ya da online olarak verilebilecektir)
|
Dersin amacı
|
Evcil memeli hayvanlarda Uro-genital sistem (üriner sistem, erkek ve dişi genital sistem), Endokrin sistem( iç salgı bezleri), Kan dolaşım sistemi ( kalp, arteriyal ve venöz dolaşım, portal ve fötal dolaşım), Lenf sistemi ( lenf damarları, lenf düğümleri ve dalak ) , Sinir sistemi (beyin, omurilik, ganglionlar ve perifer sinirler), Duyu (deri ve beş duyu) ve Kanatlı hayvan organları ve anatomik özelliklerini karşılaştırmalı olarak inceler.
|
Dersin tanımı
|
Ürogenital, endokrin, dolaşım, lenf, sinir, duyu sistemlerini ve kanatlı hayvanların anatomisinin incelendiği bir derstir.
|
1- |
Dersin amacı, içeriği, başarıları ve ders materyalleri hakkında bilgi verilmesi, dersin sınav uygulama ve değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması. Uygulama derslerinde uyulması gereken biyogüvenlik kurallarının belirlenmesi. Söz konusu uygulama alanlarındaki olası biyolojik ve kimyasal tehlikeler ve önlemler hakkında bilgi aktarımı.
|
2- |
TEORİK: Sinir sisteminin özellikleri, bölümleri ve sınıflandırma, Cerebrum.
PRATİK: cerebrum''un uygulama salonunda anatomik özelliklerinin gösterilmesi.
|
3- |
TEORİK: Beyin zarları, ventriculusları, BOS ve Cerebellum. Cranial sinirler; Otonom sinir sistemi.
PRATİK: Beyin zarları, ventriculusları, BOS ve Cerebellum. Cranial sinirlerin uygulama salonunda anatomik yapılarının gösterilmesi.
|
4- |
TEORİK: Medulla spinalis, Perifer sinir sistemi, Ganglionlar, Spinal sinirler.
PRATİK: Medulla spinalis, Perifer sinir sistemi, Ganglionlar, Spinal sinirlerin uygulama salonunda anatomik yapılarının gösterilmesi.
|
5- |
TEORİK: Cor, Pericardium, Vasae (arteriae, venae).Fötal kan dolaşımı.
PRATİK: Cor, Pericardium, arteriae, venae uygulama salonunda anatomik yapılarının gösterilmesi.
|
6- |
TEORİK: Tr. Pulmonalis, Tr. Brachiocephalicus, Aorta ascendens ve Arcus Aorta, Aorta Descendens ve Venae.
PRATİK: Tr. Pulmonalis, Tr. Brachiocephalicus, Aorta ascendens ve Arcus Aorta, Aorta Descendens ve Venae uygulama salonunda anatomik yapılarının gösterilmesi.
|
7- |
TEORİK: Systema Lenfaticum, Lien
PRATİK: Lenf sistemine ait organların ve Lien''in uygulama salonunda anatomik yapılarının gösterilmesi.
|
8- |
TEORİK: Glandulae endocrinae; Thyroid, Parathyroid, Thymus, Hypophysis, Epiphysis, Glandula adrenalis
PRATİK: Endokrin sisteme ait organların uygulama salonunda anatomik yapılarının gösterilmesi.
|
9- |
TEORİK: Ödev,sunum . Deri, meme, tırnak, boynuz.
PRATİK: Deri ve eklentilerinin uygulama salonunda anatomik yapılarının gösterilmesi.
|
10- |
TEORİK: Duyu; Göz, Kulak
PRATİK: Göz ve kulak organlarının anatomik yapılarının gösterilmesi,
|
11- |
TEORİK: Duyu; Dil Burun
PRATİK: Dil ve buruna ait anatomik yapıların uygulama salonunda gösterilmesi
|
12- |
TEORİK: Üriner sistem. Böbrek, üreter, sidik kesesi ve uretra özellikleri ve hayvan türleri karşılaştırması.
PRATİK: Üriner sisteme ait organların uygulama salonunda anatomik yapılarının gösterilmesi.
|
13- |
TEORİK: Dişi genital sistem
PRATİK: Dişi Genital sisteme ait organların uygulama salonunda anatomik yapılarının gösterilmesi.
|
14- |
TEORİK: Erkek genital sistem
PRATİK: Erkek Genital sisteme ait organların uygulama salonunda anatomik yapılarının gösterilmesi.
|
15- |
TEORİK: Kanatlı hayvan anatomisi: lokomotor sistem, sindirim sistemi. solunum, üro-genital, dolaşım ve sinir sistemi ile beş duyu
PRATİK: Kanatlı hayvan sistematik farklılıklarının ve anatomik yapılarının gösterilmesi, Genel Tekrar
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Canlı vücuduna, organlara, sistemlere ait anatomik kavramları öğrenir
|
2- |
Evcil memeli hayvanların üro-genital sisteminin temel özellikleri ile hayvan türleri arasındaki sabit anatomik benzerlik ve farklılıkları öğrenme.
|
3- |
Evcil memeli hayvanların endokrin sisteminin temel özellikleri ile hayvan türleri arasındaki sabit anatomik benzerlik ve farklılıkları öğrenme
|
4- |
Evcil memeli hayvanların dolaşım sisteminin temel özellikleri ile hayvan türleri arasındaki sabit anatomik benzerlik ve farklılıkları öğrenme
|
5- |
Evcil memeli hayvanların lenf sisteminin temel özellikleri ile hayvan türleri arasındaki sabit anatomik benzerlik ve farklılıkları öğrenme
|
6- |
Evcil memeli hayvanların sinir sisteminin temel özellikleri ile hayvan türleri arasındaki sabit anatomik benzerlik ve farklılıkları öğrenme
|
7- |
Evcil memeli hayvanların duyu organlarının temel özellikleri ile hayvan türleri arasındaki sabit anatomik benzerlik ve farklılıkları öğrenme
|
8- |
Kanatlı hayvanların sistemleri ve organlarının genel anatomisi ile hayvan türleri arasındaki sabit anatomik benzerlik ve farklılıkları öğrenme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
To develop and deepen current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thought and research, based on master''s degree qualifications, and to reach original definitions that will bring innovation to science.
|
|
2- |
To understand the interaction between disciplines related to the field of physics; Achieving original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas
|
|
3- |
To be able to access new scientific information in the field of physics and to gain high-level skills in research methods related to the field.
|
|
4- |
To be able to develop a new scientific method in the field of physics or to apply a known method to a different problem.
|
|
5- |
Being able to research, comprehend, design, adapt and apply an original subject
|
|
6- |
Ability to question, synthesize and evaluate new and complex ideas
|
|
7- |
Publishing original studies in peer-reviewed journals
|
|
8- |
To be able to develop original ideas and methods related to the field and interdisciplinary by using high-level mental processes such as creative and questioning thinking, problem solving and decision making.
|
|
9- |
Ability to present original views effectively within a community of experts
|
|
10- |
Being able to communicate and discuss at an advanced level in written, oral and visual language in at least one foreign language.
|
|
11- |
To contribute to the process of becoming an information society by introducing technological advances in the academic and professional context
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
7
|
1
|
7
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
9
|
1
|
9
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
15
|
4
|
60
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.Barone R (1986): Anatomie Comparee Des Mammiferes Domestiques. Vigot Freres Paris.
2.Doğuer S, Erençin Z (1962): Evcil Hayvanların Komparativ Anatomisi. Ankara Üni Basımevi, Ankara.
3.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi I. Medisan Yayınevi, Ankara.
4.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi II. Medisan Yayınevi, Ankara.
5.Dyce KM, Sack WD, Wensing CJG (1987): Textbook of Veterinary Anatomy. WB. Saunders Cmpny, London.
6.Getty R (1975): The Anatomy of The Domestic Animals. WB. Saunders Company, London.
7.Nickel R, Schummer A, Seiferle E (1986):The Anatomy of the Domestic Animals. VerlagPaulParey, Hamburg
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1.Barone R (1986): Anatomie Comparee Des Mammiferes Domestiques. Vigot Freres Paris.
2.Doğuer S, Erençin Z (1962): Evcil Hayvanların Komparativ Anatomisi. Ankara Üni Basımevi, Ankara.
3.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi I. Medisan Yayınevi, Ankara.
4.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi II. Medisan Yayınevi, Ankara.
5.Dyce KM, Sack WD, Wensing CJG (1987): Textbook of Veterinary Anatomy. WB. Saunders Cmpny, London.
6.Getty R (1975): The Anatomy of The Domestic Animals. WB. Saunders Company, London.
7.Nickel R, Schummer A, Seiferle E (1986):The Anatomy of the Domestic Animals. VerlagPaulParey, Hamburg
|
|