Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Ağiz ve Diş Sağliği > AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI EĞİTİMİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI EĞİTİMİ II Birinci düzey ADS 280 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Zorunlu
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İNCİ DEVRİM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr Öğretim Üyesi İNCİ DEVRİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik- Yüz yüze bilgi akatrımı, powerpoint sunum, video izlettirme
Dersin amacı Ağız diş sağlığı bilgilerine; sahip olma, uygulama, anlatma ve öğretme düzeyinde vakıf olma
Dersin tanımı Ağız-diş sağlığı kavramını anlamaya yönelik temel bilgi aktarımları sonrasında sebep-sonuç ilişkisi, ağız sağlığı geliştirme ve sürdürme bilgilerini algılama çalışmalarını mikrobiyal dental plak organizasyon bozma felsefesi temelinde aktarabilme

Dersin içeriği
1- Ağızda en sık oluşan iki hastalık olan çürük ve diş eti hastalığı hakkında bilgi verilmesi
2- Çürük ve Periodontal hastalığın sebep sonuç ilişkisi açısından irdelenmesi
3- Mikrobiyal Dental Plak tanımı, yapısı, içeriği
4- Mikrobiyal Dental Plak organizasyon kavramı ve önem
5- Ağız mikroorganizmaları
6- Mikrobiyal Dental Plak ve çürükteki rolü
7- Mikrobiyal Dental Plak ve periodontal hastalıktaki rolü
8- Mikrobiyal dental plak boyama yöntemleri
9- Mikrobiyal Dental Plak eliminasyon yöntemleri
10- Ağız temizliğinde mekanik temlzik
11- Ağız temizliğinde kimyasal temizlik
12- Mekanik temizlik gereçleri
13- Diş fırçası, diş ipi, arayüz temizik gereçleri
14- Mekanik temizlik gereçleri kullanım uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Diş hekmliği uğraş alanlarından olan çürük ve diş eti hastalığını doğru tanımlayabilme
2- Diş hekmliği uğraş alanlarından olan çürük ve diş eti hastalığındaki sebep sonuç ilişkisi üzerinden mikrobiyal dental plağa ulaşabilme
3- Mikrobiyal Dental Plağın yapısı, içeriği, organizasyonunu ve önemini tüm ayrıntılarıyla bilme ve karşıdaki birey aktarabilme
4- Ağızdaki mikrobiyal çeşitliliği ve bunun ağız hastalıklarındaki önemini, organizasyon bozma felsefesi üzerinden açıklayabilme
5- Mikrobiyal Dental Plağın çürük ve periodontal hastalık üzerindeki rolünü doğru tanımlayabilme
6- Mikrobiyal Dental Plak boyama, elimine etme ve organizasyon bozma yöntemlerini bilme ve karşısındaki bireye öğretme
7- Mekanik temizlik ve kimyasal temizliği doğru şekilde uygulayabilme ve karşısındaki bireye öğretebilme
8- Diş fırçası, diş ipi ve arayüz temizlik gereçlerini doğru uygulamayı bilme ve karşısındaki bireye aktarabilme
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Dişin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Klinikteki tedavi ve sarf malzemelerinin sağlanması ve kontrolünde görev alır.
5- Genel hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon kurallarını bilir, kullanılan malzemelerin dezenfeksiyonunu ve sterilizasyonunu yapar.
6- Diş ünitelerini muayene ve diğer işlemlere hazır hale getirir.
7- Klinikte kullanılan araç ve gereçleri bilir.
8- Diş hekimin uygulayacağı tedavi şekline göre gerekli malzemeleri ve muayene öncesi hastayı hazırlar.
9- Tedavi sırasında ve Koruyucu diş hekimliği uygulamalarında diş hekimine yardım eder.
10- Bir diş kliniğinde hasta kayıtlarını düzenler ve diş kliniğini (muayenehane) organize eder.
11- Diş film çekiminde hastayı uygun şekilde hazırlar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Carranza''s Clinical Periodontology. 2018, 13th Edition, Saunders Elsevier Diş Hekimi Asistanlığı Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri İçin Klinik Pratiğine Yönelik Rehber, Seyhan Acar, Quintessence Publishing,2017
Yardımcı Kaynaklar Güncel Literatürler

Ders ile ilgili dosyalar