Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Maliye (yüksek Lisans) > DOĞU AVRUPA TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DOĞU AVRUPA TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ II İkinci düzey TAR 666 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ ERHAN YOSKA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, Doğu Avrupa Coğrafyasında kurulmuş olan tarihi Türk Devletlerinin siyasi, askeri, kültürel vb Faaliyetleri hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı Doğu Avrupa Türk Devletlerinin kurulması ve faaliyetleri hakkında bilgi vermektedir.

Dersin içeriği
1- Hazarlar
2- Macarlar
3- Peçenekler
4- Uzlar (Oğuzlar)
5- Kumanlar
6- Altınorda Devleti
7- Altınorda Devleti
8- Ara Sınav
9- Nogaylar
10- Kırım Hanlığı
11- Kazan Hanlığı
12- Kasım Hanlığı
13- Astarhan Hanlığı
14- Sibir Hanlığı
15- Yarı Yıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doğu Avrupa Türk Devletlerinin tarihi coğrafyasını öğrenebilme
2- Doğu Avrupa Türklüğünün siyasi tarihinin ana hatlarını kavrayabilme
3- Doğu Avrupa Türklüğünün günümüzdeki durumlarını kavrayabilme
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
2- Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
4- Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
5- Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 1 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 22 2 44
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 22 2 44
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Doğu Avrupa Türk Tarihi, Editörler: Osman Karatay-Serkan Acar, Akdes Nimet Kurat, V-XVIII. Yüzyıllarda Karadeniz Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Zeki Velidi Togan, Bugünkü Türkili (Türkistan) ve Yakın Tarihi, İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, Ali Ahmetbeyoğlu, Avrupa Hunları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar