Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ ERHAN YOSKA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, Doğu Avrupa Coğrafyasında kurulmuş olan tarihi Türk Devletlerinin siyasi, askeri, kültürel vb Faaliyetleri hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Doğu Avrupa Türk Devletlerinin kurulması ve faaliyetleri hakkında bilgi vermektedir.
|
1- |
Hazarlar
|
2- |
Macarlar
|
3- |
Peçenekler
|
4- |
Uzlar (Oğuzlar)
|
5- |
Kumanlar
|
6- |
Altınorda Devleti
|
7- |
Altınorda Devleti
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Nogaylar
|
10- |
Kırım Hanlığı
|
11- |
Kazan Hanlığı
|
12- |
Kasım Hanlığı
|
13- |
Astarhan Hanlığı
|
14- |
Sibir Hanlığı
|
15- |
Yarı Yıl Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Doğu Avrupa Türk Devletlerinin tarihi coğrafyasını öğrenebilme
|
2- |
Doğu Avrupa Türklüğünün siyasi tarihinin ana hatlarını kavrayabilme
|
3- |
Doğu Avrupa Türklüğünün günümüzdeki durumlarını kavrayabilme
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
|
|
2- |
Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
|
|
4- |
Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
|
|
5- |
Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
20
|
1
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
22
|
2
|
44
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
22
|
2
|
44
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Doğu Avrupa Türk Tarihi, Editörler: Osman Karatay-Serkan Acar, Akdes Nimet Kurat, V-XVIII. Yüzyıllarda Karadeniz Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Zeki Velidi Togan, Bugünkü Türkili (Türkistan) ve Yakın Tarihi, İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, Ali Ahmetbeyoğlu, Avrupa Hunları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|