Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (yl. Yabanci Dil) > PERİODONTAL DOKULARIN BİYOKİMYASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PERİODONTAL DOKULARIN BİYOKİMYASI İkinci düzey DPR 609 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SERVET KESİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Öğrenciye; spesifik plak hipotezi spesifik bakterilerin virülans faktörleri, bunların moleküler yapısı ve etki mekanizması, konak yanıtında enflamatuar mediatörler ve bu mediatörlerin etki mekanizması hakkında bilgi vermek.
Dersin tanımı Periodontal doku biyokimyası enflamatuar mediatörlerin anlatılması

Dersin içeriği
1- Tüm Actinobacillus actinomycetemcomitans’lar Eşit Değil: Spesifik Plak Hipotezinin Yeniden Gözden Geçirilmesi
2- actinomycetemcomitans’ın Lökotoksini
3- Lökotoksin Etki Mekanizması
4- Lökotoksin Genlerinin Moleküler Yapısı
5- Lökotoksin Üretiminde Moleküler Esaslar
6- Porphyromonas gingivalis’in Proteazının Konak Dokusu Üzerine Etkisi)
7- P. gingivalis’in Proteolitik Aktivitesi
8- Gingipain Proteaz Genlerinin Moleküler Karakterizasyonu
9- Konak İletişiminde Kesintiler: İnterlökin-8 (IL-8) ve İntercelüler Adhezyon Molekülü (ICAM-1)’in Epitelyal Ekspresyonu.
10- Periodontal Dokularda IL-8 ve ICAM-1’in Dağılımı
11- IL-8 ve ICAM-1 Protein Ekspresyonunda Bakteriyal Modülasyon
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyokimyasal parametreleri öğrenir
2- Biyokimyasal parametrelerin hastalığın klinik durumları ile ilişkisini kurar.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- To develop and deepen current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thought and research, based on master''s degree qualifications, and to reach original definitions that will bring innovation to science.
2- To understand the interaction between disciplines related to the field of physics; Achieving original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas
3- To be able to access new scientific information in the field of physics and to gain high-level skills in research methods related to the field.
4- To be able to develop a new scientific method in the field of physics or to apply a known method to a different problem.
5- Being able to research, comprehend, design, adapt and apply an original subject
6- Ability to question, synthesize and evaluate new and complex ideas
7- Publishing original studies in peer-reviewed journals
8- To be able to develop original ideas and methods related to the field and interdisciplinary by using high-level mental processes such as creative and questioning thinking, problem solving and decision making.
9- Ability to present original views effectively within a community of experts
10- Being able to communicate and discuss at an advanced level in written, oral and visual language in at least one foreign language.
11- To contribute to the process of becoming an information society by introducing technological advances in the academic and professional context
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 10 100
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar