Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Radyo, Sinema ve Televizyon (y.lisans) > İLETİŞİM ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLETİŞİM ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ İkinci düzey RTS 542 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Çilem Tuğba KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilere veri toplanması, analiz ve raporlanması gibi bilimsel bir araştırmada izlenen farklı süreçleri tanıtmaktır.
Dersin tanımı İletişim araştırmaları alanında uygulanan farklı yöntem ve teknikler öğretilmektedir.

Dersin içeriği
1- Metodolojiye Giriş
2- Bilimin Amacı ve Bilim Felsefesi
3- Pozitivist Bilim Anlayışı ve Özellikleri
4- Eleştirel Bilim Anlayışı ve Özellikleri
5- Araştırma Süreçlerinin Tanıtılması
6- Örnekleme Alma Biçimleri
7- Örnekleme Alma Biçimleri
8- İletişim Bilimlerinde Farklı Araştırma Desenleri
9- Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Teknikleri
10- Nicel Araştırmalarda Veri Toplama Teknikleri
11- İçerik Analizi ve Aşamaları
12- Nicel Analiz ve Temel İstatistiksel Kavramlar
13- İletişim Araştırmaları Örnek İncelemeler
14- İletişim Araştırmaları Örnek İncelemeler
15- İletişim Araştırmaları Örnek İncelemeler
16- Genel Değerlendirme
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırma yaklaşımlarını öğrenir
2- Bilimsel araştırma yapabilme yeteneği elde eder
3- Bilimsel çalışma yöntem ve tekniklerini öğrenir
4- Nicel ve Nitel yönteme dayalı veri toplama ve veri analiz araçlarını tanır
5- Bilimsel araştırmada evren ve örneklemin ne olduğunu ve nasıl uygulandığını öğrenir
6- Bilimsel çalışmalarla olmayanları ayırt edebilme yeteneği kazanır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 3 15 45
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İrfan Erdoğan. Pozitivist Metodoloji, Erk Yayınları, Ankara, 2002. Aysel Aziz, Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Turhan, Ankara, 1994. Orhan Gökçe, Klasik ve Nitel İçerik Analizi, Çizgi Kitabevi, Konya, 2019.
Yardımcı Kaynaklar BERGER, A. Asa (2000). Media and Communication Research. Thousand Oaks: Sage. BİR, A. Atıf (Ed.) (1999). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. İkinci Baskı. Ankara: PegemA GERAY, Haluk (2004). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Siyasal GÖKÇE, Orhan (2001). İçerik Çözümlemesi, Üçüncü Baskı, Selçuk Üniversitesi Yayınları, Konya: 2001. İNAL, A. Haberi Okumak, Temuçin Yayınları, İstanbul:1996. KAPTAN, Saim (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri. KÖKLÜ, N. ve BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2000). Sosyal Bilimler İçin İstatistiğe Giriş. Ankara: PegemA LAKE, C.C. ve HARPER, P.C. (2002). Kamuoyu Araştırmaları. Ankara: Altınküre ÖZMEN, A. (2000). Uygulamalı Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. PONDEXTR, P.M ve McCOMBS (2000). M. Research in Mass Communication. Boston: Bedford St. Martins. SENCER, Muzaffer (1998). Toplumbilimlerinde Yöntem, Üçüncü Baskı. İstanbul: Filiz Kitapevi. SEYİDOĞLU, Halil (1993). Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı. İstanbul: Gizem Yayınları. SÖZEN, E. (1999). Söylem Belirsizlik, Mübadele, Bilgi/Güç ve Refleksivite. İstanbul: Paradigma Yayınları. TOKGÖZ, Oya (2000). “Türkiye’de iletişim araştırması: Nereden nereye?”, Medya ve Kültür. Ankara: İletişim dergisi yayınları. YÜKSEL, Erkan (2001). Medyanın Gündem Belirleme Gücü. Konya: Çizgi Kitapevi.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  YOK
İndir  NONE