Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
REKREASYONDA PAZARLAMA |
Birinci düzey |
REK212 |
Zorunlu |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA KARAKUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KARAKUŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin; temel pazarlama kavramlarını spor endüstrisi içerisinde yer alan tüm organizasyonlarda etkin olarak uygulayabilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Rekreasyon pazarlamasının kendine özgü özelikleri, spor pazarlaması yönetim süreci, spor tüketicileri, spor pazarlaması araştırması, spor ürünü tasarlamak ve geliştirmek ve bu değişim sürecine yönelik fiyat, tutundurma ve dağıtım bileşenlerini organize etmek.
|
1- |
Hizmet pazarlaması
|
2- |
Turizm pazarlamasına giriş
|
3- |
Turizm pazarlaması planlama
|
4- |
Turizm pazarlaması bilişim sistemleri
|
5- |
Turizm pazarı
|
6- |
Turizm ürünleri
|
7- |
Turizm pazarlama kanalları
|
8- |
Turizmde fiyatlar
|
9- |
Promosyonlar + Ara Sınav
|
10- |
Turizm müşterileri
|
11- |
Turizmin fiziksel olguları
|
12- |
Turizmde süreçler
|
13- |
Turizmde e-pazarlama
|
14- |
Turizmde e-pazarlama
|
15- |
Yarıyıl Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Pazarlama ilke, kuram ve kavramları hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Fiyatlandırma turizm ürünü hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Turizm dağıtım kanalları hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Turizm ve diğer ilgili kuruluşlara uygun promosyon yaklaşımlarını öğrenme
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
3
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
10
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
8
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
5
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
5
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
1
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
1
|
2
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
82
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kozak, Nazmi (2006); Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara.
Rızaoğlu, Bahattin (2004) Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara.
Kotler, Philip; John T. Bowen and James C. Makens (2006) Marketing for Hospitality and Tourism, 4th Ed., Pearson/Prentice Hall, New Jersey.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hsu, Cathy H. C. and Tom Powers (2002) Marketing Hospitality, 3rd Ed., John Wiley & Sons, New York.
Lazer, William and Roger A. Layton (1999) Contemporary Hospitality Marketing, Educational Institute of the American Hotel and Motel Association, Michigan.
|
|