Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
REKLAM VE ETİK |
Üçüncü düzey |
HİT 550 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi KÜRŞAD GÖLGELİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Reklam çözümlemelerini ve etik değerlendirmeleri konu almaktadır.
|
1- |
Reklam Çözümlemesine Giriş
|
2- |
Etik kavramına Giriş
|
3- |
Reklam Analizinde Kullanılan Yöntemler ve Örnek Analizler
|
4- |
Göstergebilimsel analiz ve Marksist analiz
|
5- |
Feminist analiz, Toplumbilimsel analiz
|
6- |
Reklamlarda Anlam ve İdeoloji
|
7- |
Reklamlarda Anlam ve İdeoloji
|
8- |
Reklam-Kültür İlişkisinin Tüketim Toplumu Üzerinden Kurulması
|
9- |
Eleştirel Görsel Okur-Yazarlık
|
10- |
Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
|
11- |
Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
|
12- |
Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
|
13- |
Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
|
14- |
Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Reklam çözümleme ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
2- |
Etik kavramlar ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
3- |
Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerini tanır.
|
4- |
Reklamdaki unsurları kategorize eder.
|
5- |
Reklamlardaki unsurlar arasında neden sonuç bağını kurar.
|
6- |
Çözümleme yöntemlerine göre reklamı ırkçı, cinsiyetçi ve ayırımcı politikalar perspektifinden eleştirir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Öğrencinin seçtiği derslerde ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olmaktadır
|
|
2- |
Mezunlar Kamu Hukuku Doktoru Ünvanı almaktadır
|
|
3- |
Eğitim süresince elde edilen bilgiler öğrencilere mesleklerine katkı sağlamaktadır
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
5
|
60
|
Ödevler
|
1
|
15
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İletişim ve Etik
Prof. Dr. Metin Işık (Editör)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Baudrillard, Jean (2004), Tüketim Toplumu, 2. basım, Ark yayınları, İstanbul.
Williamson, Judith (2001), Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, 1.basım, Ütopya yayınları, Ankara
|
|