Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Kamu Hukuku (k.kale Ün.ort.doktora) > REKLAM VE ETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKLAM VE ETİK Üçüncü düzey HİT 550 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi KÜRŞAD GÖLGELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin tanımı Reklam çözümlemelerini ve etik değerlendirmeleri konu almaktadır.

Dersin içeriği
1- Reklam Çözümlemesine Giriş
2- Etik kavramına Giriş
3- Reklam Analizinde Kullanılan Yöntemler ve Örnek Analizler
4- Göstergebilimsel analiz ve Marksist analiz
5- Feminist analiz, Toplumbilimsel analiz
6- Reklamlarda Anlam ve İdeoloji
7- Reklamlarda Anlam ve İdeoloji
8- Reklam-Kültür İlişkisinin Tüketim Toplumu Üzerinden Kurulması
9- Eleştirel Görsel Okur-Yazarlık
10- Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
11- Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
12- Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
13- Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
14- Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Reklam çözümleme ile ilgili bilgi sahibi olur.
2- Etik kavramlar ile ilgili bilgi sahibi olur.
3- Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerini tanır.
4- Reklamdaki unsurları kategorize eder.
5- Reklamlardaki unsurlar arasında neden sonuç bağını kurar.
6- Çözümleme yöntemlerine göre reklamı ırkçı, cinsiyetçi ve ayırımcı politikalar perspektifinden eleştirir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Öğrencinin seçtiği derslerde ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olmaktadır
2- Mezunlar Kamu Hukuku Doktoru Ünvanı almaktadır
3- Eğitim süresince elde edilen bilgiler öğrencilere mesleklerine katkı sağlamaktadır
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İletişim ve Etik Prof. Dr. Metin Işık (Editör)
Yardımcı Kaynaklar Baudrillard, Jean (2004), Tüketim Toplumu, 2. basım, Ark yayınları, İstanbul. Williamson, Judith (2001), Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, 1.basım, Ütopya yayınları, Ankara

Ders ile ilgili dosyalar