Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ARİF ÇİLOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Domuzlarda bulunan artropod ve protozoaların sınıflandırılması, teşhisi ve korunma yöntemlerini öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Domuzlarda bulunan artropod ve protozoonlar, morfolojileri, bulaşma yolları, bunların neden olduğu hastalık tablosu, belirtileri, teşhis yöntemleri, tedavi ve korunma metotlarını öğreten bir derstir.
|
1- |
Domuzlarda bulunan parazit artropodların sınıflandırılması
|
2- |
Domuzlarda bulunan parazit artropodların sınıflandırılması
|
3- |
Morfolojik özellikleri
|
4- |
Biyolojik özellikleri
|
5- |
Taşıdıkları hastalıklar
|
6- |
Teşhisleri
|
7- |
Mücadele yöntemleri
|
8- |
Domuzlarda bulunan protozoonların sınıflandırılması
|
9- |
Domuzlarda bulunan protozoonların sınıflandırılması
|
10- |
Morfolojik özellikleri
|
11- |
Biyolojik özellikleri
|
12- |
Taşıdıkları hastalıklar
|
13- |
Teşhisleri
|
14- |
Mücadele yöntemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Domuzlarda bulunan artropod ve protozoonların morfolojilerini,
|
2- |
Domuzlarda bulunan artropod ve protozoonların neden olduğu hastalıkların kliniğini
|
3- |
Bu hastalıkların tedavi ve mücadele yöntemlerini öğrenir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
8
|
2
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tüzer, E., Toparlak, M., Göksu, K. (1997) Veteriner Entomoloji. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Parazitoloji Abd., İstanbul Wall, R., D. Shearer, 1997. Veterinary Entomology. Chapman And Hall, Great Britain. Kaufmann, J., 1996. Parasitic Infections Of Domestic Animals. Birkhäuser. Switzerland Peters, W., G. Pasvol, 2002. Tropikal Medicine And Parasitology. Mosby International Limited. China. Burgu, A., Karaer, Z. (2005). Parazit Hastalıklarında Tedavi. Türkiye Parazitoloji Derneği, Yayın No:19. Schmıdt, G.D. (1985). Foundations Of Parasitology.Temel Mikrobiyoloji
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|