Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has.(doktora) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK Üçüncü düzey MİM 601 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR.ÖĞRETİM ÜYESİ DUYGU TURGUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR.ÖĞRETİM ÜYESİ DUYGU TURGUT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ders + seminer
Dersin amacı Araştırma Yöntemlerini karakterize eden teorik bilgilerin verilmesi ve bu anlamda bilimsel araştırmanın etik kodlarının tartışılması
Dersin tanımı Gerek yüksek lisans/doktora aşamasında gerekse akademik hayat içinde ve araştırma esnasında sıklıkla karşılaşılan literatür araştırma yöntemlerinin ve makale/tez v.b. hazırlanan akademik yayınlarda geçerli ilkelerin ve yöntemlerin belirlenmesi. Arasınav (%40): Ödev Teslimi Final Sınavı (%60): Makale Teslimi Bütünleme (%60): Makale Teslimi

Dersin içeriği
1- Dersin Tanıtımı
2- Bilimsel Araştırma Nedir?
3- Bilimsel Araştırmada Etik Nedir?
4- Bilimsel Araştırma Yöntemleri - Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri
5- Nicel Araştırma Yöntemleri: Deneysel Araştırma Nedensel Karşılaştırma
6- Nicel Araştırma Yöntemleri: Korelasyonel Betimsel Araştırma
7- Nitel Araştırma: Etnografik Tarihi
8- Nitel Araştırma: Case Study Olgubilim
9- Öğrenci Sunumları
10- Öğrenci Sunumları
11- Araştırma Raporları, Tez ve Makalelerde Yazım Kuralları
12- Araştırmanın Sonuçlandırılması ve Araştırma Raporunun Yazılması
13- Bilimsel Makale Hazırlama Yöntemleri
14- Bilimsel Makale Hazırlama Yöntemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma yöntemlerinin teorik bilgisi
2- Mimarlık açısından araştırma yöntemlerinin ve desenlerinin belirlenmesi
3- Bilimsel Etik kodlarının belirlenmesi ve uygulanması
4- Tez Rapor gibi bilimsel metinlerin üretilmesi
5- Bilimsel referans verme yöntemlerinin analizi
6- Araştırma desenlerinin teorik analizi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 14 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 14 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 14 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 14 14
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Linda Groat ve David Wang - Architectural Research Methods

Ders ile ilgili dosyalar