Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
MENEKŞE İKBAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüzyüze anlatım- soru cevap- tartışma
|
Dersin amacı
|
insan, makine, malzeme, enerji kaynaklarını optimum kullanabilmeye yönelik sosyal, beşeri ve teknik konular içeren yönetim bilgisi vermek.
|
Dersin tanımı
|
Tarihsel deneyimler ve kazanımların ışığı altında Mühendislere öncelikle insan kaynakları ve sonra diğer kaynakların verimli kullanılmasında kullanılan metot, teknik ve stratejilerden haberdar etmek ve örnekler vermek.
|
1- |
Mühendislik, yönetim, mühendislik yönetimi, ilkçağ -ortaçağ- yakınçağ ve yeniçağ insan ilişkileri boyutu ve yönetimi
|
2- |
Yönetim düşüncesinin tarihsel süreci, Klasik Yönetim Okulu ve ilkeleri. Bilimsel yönetim ve Taylor. Yönetim süreci ve Fayol, Bürokrasi ve Weber, Klasik yönetime eleştiriler.
|
3- |
Neo Klasik Yönetim Teorisi. Bu düşüncenin varsayımı ve ilkeleri. Neo klasik düşüncenin eleştirisi.
|
4- |
Modern Yönetim Düşüncesi. Sistem yaklaşımı, Durumsallık yaklaşımı, Stratejik yaklaşım, sinerjik yaklaşım, zaman yönetimi, Sanal ve Yalın örgütler ve sıfır hiyerarşi, Öğrenen örgütler ve Benchmarking, Toplam Kalite Yönetimi.
|
5- |
yönetici ve lider kavramları. önderlik ve önderlik türleri nelerdir
|
6- |
İşletme yönetiminde işyerine etki eden faktörler
|
7- |
YÖNETİMDE UYUM SORUNLARI
|
8- |
işyeri Mobbingi
|
9- |
ÖRGÜTSEL İLETİSİM ENGELLERİ
|
10- |
Yöneltme, Yönlendirme, Motivasyon ve önemi. Parasal ve diğer teşvikler.
|
11- |
Organizasyonlarda stres oluşumu ve yönetimi.
|
12- |
Örgütlerde yaratıcılık, toplantılar ve toplantı yönetimi.
|
13- |
Mühendislik yönetiminde sürekli iyileştirme ve etkili insan ilişkileri.
|
14- |
Endüstriyel işletmelerde protokol kuralları
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Mühendisliğin ve amacının tanımlanması.
|
2- |
İşletmelerde kullanılan kaynaklar ve bunların kullanımında optimizasyonun gerekliliği.
|
3- |
Özellikle insan kaynaklarının yönetiminde tarih boyunca ne tür yönetim biçimleri sergilendiğini öğrenerek bunlardan çıkarımlar yapması.
|
4- |
Bilgisayar ve internet teknolojilerinin yönetime getirdiği farklı yaklaşımlar ve yeni yönetim biçimleri hakkında bilgi sahibi olma.
|
5- |
Yönetimin temel fonksiyonunun ne olduğu ve neyi amaçladığını öğrenir
|
6- |
Makinalardan istenen verim ve kalitenin alınmasında sadece mühendislik metot ve tekniklerin yeterli olmadığı bunlarında ötesinde insan faktörünün burada en önemli faktör olduğu bilgi bilincinin kazandırılması.
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
61
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim elemanının ders notları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
? Başaran, İbrahim. Ethem. Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara A.Ü. Eğ. Bilimleri Yay., 1985
? Mıhcıoğlu, Cemal. Yönetimde İnsan İlişkileri, Ankara, A.Ü. Siyasal Bilgiler Fak. Ve B.Y.Y.O Basımevi,1985.
? Tosun, Kemal. İşletmelerde İnsan Davranışı, İstanbul matbaası 5. Baskı 1977.
? Eren, Erol. Yönetim Psikolojisi. İstanbul Meter Matbaası, 1979.
? Haydar DURUKAN, YÖNETİMDE İNSAN İLİŞKİLERİ, Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Çanakkale, Ekim 2003 Cilt:11 No:2 Kastamonu Eğitim Dergisi 277-284
? Baysal, Ayşe Can, 1993. Çalışma Yaşamında İnsan. İstanbul: Fakülte Yayınları No: 225.
? Tortop, Nuri. 1982, Personel Yönetimi. Ankara: Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi. İLK-SAN Matbaası Ltd. Şti.
? Filiz, Atilla. Motivasyon ile İşletme Başarısının Artırılması, Seminer Notları. Kosgeb İkitelli İGEM, Mart 2002
|
|