Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > LİKENİKOL MANTARLARIN BİYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİKENİKOL MANTARLARIN BİYOLOJİSİ Üçüncü düzey BİY 609 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET GÖKHAN HALICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET GÖKHAN HALICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı None
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin likenikol mantarlar ile ilgili bilgiye sahip olması ve likenikol mantarların teşhisini öğrenmeleri amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Likenikol mantarlar nedir? Likenikol mantarların likenler ile etkileşimleri. Saprofitik etkileşimler. Biotrofik ve nekrotrofik etkileşimler. Gal meydana getiren likenikol mantarlar. Konukçu likene özgülük. Konukçu likene özgülüğe sebepler. Likenikol mantar çeşitliliği. Likenikol mantarların teşhisi.

Dersin içeriği
1- Likenikol mantarlar nedir?
2- Likenikol mantarların likenler ile etkileşimleri.
3- Saprofitik etkileşimler.
4- Biotrofik ve nekrotrofik etkileşimler.
5- Gal meydana getiren likenikol mantarlar.
6- Konukçu likene özgülük.
7- Konukçu likene özgülüğe sebepler.
8- Likenikol mantar çeşitliliği.
9- Likenikol mantarların teşhisi.
10- Arthonia cinsi
11- Abrothallus ve Plectocarpon cinsleri
12- Endococcus ve Muellerella cinsleri
13- Dacampiaceae familyası
14- Uygulamalı yöntemler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenciler likenikol mantarların biyolojisi hakkında detaylı bilgiler öğrenir.
2- Likenikol mantar çeşitliliğini ve bunların cins seviyesinde teşhisi için kullanılan taksonomik karakterleri öğrenir.
3- Likenikol mantarların yaşama ortamlarını öğrenir.
4- Likenikol mantar ve liken arası özgüllük ilişkisini anlar.
5- Likenikol mantarlar arasında filogenetik ilişkileri anlar.
6- Likenikol mantarların likenlere verdiği zararı anlar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Lichenicolous Fungi: Interactions, Evolution and Biodiversity, Lawrey, J.D. & Diederich, P.
Yardımcı Kaynaklar A key to the lichenicolous Ascomycota (including mitosporic fungi) of Turkey, Halıcı M.G., Mycotaxon 104: 253-286.

Ders ile ilgili dosyalar