Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > JAPONCA GRAMERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
JAPONCA GRAMERİ Birinci düzey JDE102 Zorunlu 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör Öğr. Gör. Dr. Nihan KARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Nihan KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Temel Japonca dilbilgisini öğretmek
Dersin tanımı Temel düzeyde, JDE101 Japonca Grameri dersinin devamı niteliğinde, Japonca dilbilgisinin öğretildiği derstir. Bu derste bir önceki dönem öğrenilen konuların ışığında yeni gramer yapıları öğrenilir ve öğrencinin okuma, yazma, anlama ve konuşma becerilerinin gelişimi açısından önemlidir.

Dersin içeriği
1- -ndesu (merak)
2- eylem+sugiru (aşırılık)
3- -kunaru/-ninaru (değişim) -kusuru/-nisuru (karar verme)
4- eylem+yasui (yapılması kolay) eylem+nikui (yapılması zor)
5- -temiru (deneme) -kadouka (soru)
6- -youni suru -youni naru -nakerebanarimasen (zorunluluk)
7- Genel tekrar
8- Ara Sınav
9- Ara sınav değerlendirmesi
10- -kamoshirenai (tahmin) -hazudesu (tahminh) -hazugaarimasen (tahmin)
11- kanokei (yeterlilik)
12- tahmin ifadeleri -youdesu -soudesu -mitaidesu -rashiidesu -ppoi
13- pasif, edilgen yapı
14- kibar dil kullanımı
15- Yıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel Japoncada eylemlerin özelliklerini öğrenir.
2- Temel Japoncada benzer yapıları görerek aralarındaki anlam farklılıklarını kavrayabilir.
3- Temel düzeyde, gelecek planlarını anlatabilir.
4- Temel düzeydeki okuma metinlerini okur ve anlar.
5- Japoncadaki etken-edilgen ifadeleri öğrenir ve Türkçe ile karşılaştırabilir.
6- Geçişli ve geçişsiz eylem tiplerini öğrenir ve Türkçe ile karşılaştırabilir.
7- Temel düzeyde kompozisyon yazabilir.
8- Japoncadaki saygı dilinin mantığını kavrar ve kullanabilir.
9- Japoncadaki temel durum-şart kiplerini de kullanarak, bir durum karşısında tahminde bulunabilir.
10- Edindiği gramer bilgilerini Japon kültürüyle harmanlayıp kendi kültürüyle karşılaştırma yapabilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 7 49
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Derste dağıtılan materyaller
Yardımcı Kaynaklar Minna no Nihongo Shokyuu II

Ders ile ilgili dosyalar