Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > YARDIMCI ÜREME TEKNİKLERİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YARDIMCI ÜREME TEKNİKLERİ II Birinci düzey HİS 613 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yardımcı Üreme Teknikleri I dersini almış olmak
Eğitimin dili Eğitim dili Türkçe'dir
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MENEKŞE ÜLGER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Birkan YAKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yoktur
Dersin veriliş şekli Üçüncü düzeyde ve birinci dönemde verilen, sınıf düzeninde, teorik ve pratik aşamaları olan bir derstir
Dersin amacı Yardımcı Üreme Teknikleri konusunda temel ve güncel bilgilere sahip ve bu konuda yorum yapabilecek öğrenci yetiştirmek
Dersin tanımı Sınıf düzeninde, birinci dönemde ve üçüncü düzeyde teorik ve pratik aşamaları olan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Embriyoloji laboratuvar kuruluşu
2- İnfertilite tarihçesi
3- Fertilizasyon
4- IVF laboratuvar aletlerinde kalite kontrol
5- Spermatogenez
6- Oogenez,OPU, IVM, oosit morfolojisi
7- Sperm hazırlama protokolleri
8- Embriyo seçim kriterleri
9- Mikromanipülasyon teknikleri
10- ICSI tekniği
11- Pronükleusların oluşumu
12- Zona mikomanipülasyonu ve embriyo biyopsisi
13- Kriyoprezervasyon
14- IVF gelecek teknolojisi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Erkek genital sitemini, testisin histolojisini, spermiohistogenezisin evrelerini ve histolojik özelliklerini açıklayabilecek
2- Erkek genital sisteminin kongenital anomlilerinin önemini açıklayabilecek
3- Dişi genital sistemin histolojisini ve gelişimini açıklayabilecek
4- Fertilizasyon, sperm hazırlama protokolleri, spermatogenez, oogenez ve in vitro matürasyonu açıklayabilecek
5- ICSI tekniğini ve önemini kavrayabilecek
6- Kriyoprezervasyonu ve önemini açıklayabilecek
7- IVF gelecek teknolojisi, zona mikromanipülasyonu ve pronükleusların oluşumunu açıklayabilecek.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 14 1 14
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-İn Vitro Fertilizasyon (IVF) Laboratuvar Yöntemleri (Yeni Uygulamalar ve Güncel Yaklaşımlar)Editör:Doç.Dr.Lale DELİLBAŞI, Güneş Tıp Kitabevleri, 1.Baskı, Ankara, 2008, s.143-346.
Yardımcı Kaynaklar 1-In Vitro Fertilization Pratik Yaklaşım. Çeviri Editörü:Prof.Dr.Hasan SERDAROĞLU, Doğan Tıp Kitabevi, 1.Baskı, İstanbul, 2009, s.1-484.

Ders ile ilgili dosyalar