Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mimarlik (y.l.) > KORUMA UYGULAMALARINDA DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KORUMA UYGULAMALARINDA DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIMLAR İkinci düzey MİM 573 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Disiplinler arası bir çalışma olan kültürel mirası koruma çalışmalarında farklı disiplinlerin rollerinin tartışılması
Dersin tanımı Kültürel mirası koruma konusunda yapılan çalışmaların türleri, ölçekleri ve farklı uzmanlık alanlardaki kişilerin koruma alanına katkıları, uygulama örnekleri ve uzman görüşleri aracılığıyla tartışılır.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, amaç ve içeriğin anlatılması
2- Farklı ölçeklerde koruma projelerinin hazırlanma aşamalarının anlatılması
3- Koruma imar planlarında disiplinler arası çalışmalar- Davetli konuşmacı: Şehir Plancısı
4- Koruma imar planı örnek proje incelemeleri
5- Sokak sağlıklaştırma projelerinde disiplinler arası çalışmalar
6- Sokak sağlıklaştırma örnek proje incelemeleri
7- Araştırma haftası
8- Arasınav
9- Rölöve- restitüsyon- restorasyon projelerinde disiplinler arası çalışmalar- Davetli konuşmacı: Sanat Tarihçisi
10- Rölöve- restitüsyon- restorasyon projelerinde disiplinler arası çalışmalar- Davetli konuşmacı: İnşaat mühendisi
11- Araştırma haftası
12- Konservasyon projesi hazırlama aşamaları
13- Konservasyon uygulamalarında disiplinler arası çalışmalar- Davetli konuşmacı: Restoratör
14- Araştırma haftası
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Koruma projelerinde, raporlarında ve uygulamalarında disiplinler arası çalışmaları anlamak
2- Koruma alanında yapılabilecek çalışmaların türleri ve kapsamlarını öğrenmek
3- Koruma uygulamalarında restorasyon uzmanı mimarın rolünü kavramak
4- Kentsel tasarım çalışmaları, koruma imar planıarı ve sokak sağlıklaştırma projelerinin hazırlanma aşamaları ve farklı uzmanların bir arada çalışma pratiğini kavramak
5- Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanma aşamaları ve farklı uzmanların bir arada çalışma pratiğini kavramak
6- Malzeme konservasyon çalışmalarının aşamaları ve farklı uzmanların bir arada çalışma pratiğini kavramak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mimari Tasarım
2- Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
3- Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
4- Mimarlık Tarihi
5- Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
6- Malzeme Bilgisi
7- Kentsel Tasarım/Şehircilik
8- Sanat Tarihi
9- Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 8 5 40
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar