Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Disiplinler arası bir çalışma olan kültürel mirası koruma çalışmalarında farklı disiplinlerin rollerinin tartışılması
|
Dersin tanımı
|
Kültürel mirası koruma konusunda yapılan çalışmaların türleri, ölçekleri ve farklı uzmanlık alanlardaki kişilerin koruma alanına katkıları, uygulama örnekleri ve uzman görüşleri aracılığıyla tartışılır.
|
1- |
Dersin tanıtımı, amaç ve içeriğin anlatılması
|
2- |
Farklı ölçeklerde koruma projelerinin hazırlanma aşamalarının anlatılması
|
3- |
Koruma imar planlarında disiplinler arası çalışmalar- Davetli konuşmacı: Şehir Plancısı
|
4- |
Koruma imar planı örnek proje incelemeleri
|
5- |
Sokak sağlıklaştırma projelerinde disiplinler arası çalışmalar
|
6- |
Sokak sağlıklaştırma örnek proje incelemeleri
|
7- |
Araştırma haftası
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Rölöve- restitüsyon- restorasyon projelerinde disiplinler arası çalışmalar- Davetli konuşmacı: Sanat Tarihçisi
|
10- |
Rölöve- restitüsyon- restorasyon projelerinde disiplinler arası çalışmalar- Davetli konuşmacı: İnşaat mühendisi
|
11- |
Araştırma haftası
|
12- |
Konservasyon projesi hazırlama aşamaları
|
13- |
Konservasyon uygulamalarında disiplinler arası çalışmalar- Davetli konuşmacı: Restoratör
|
14- |
Araştırma haftası
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Koruma projelerinde, raporlarında ve uygulamalarında disiplinler arası çalışmaları anlamak
|
2- |
Koruma alanında yapılabilecek çalışmaların türleri ve kapsamlarını öğrenmek
|
3- |
Koruma uygulamalarında restorasyon uzmanı mimarın rolünü kavramak
|
4- |
Kentsel tasarım çalışmaları, koruma imar planıarı ve sokak sağlıklaştırma projelerinin hazırlanma aşamaları ve farklı uzmanların bir arada çalışma pratiğini kavramak
|
5- |
Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanma aşamaları ve farklı uzmanların bir arada çalışma pratiğini kavramak
|
6- |
Malzeme konservasyon çalışmalarının aşamaları ve farklı uzmanların bir arada çalışma pratiğini kavramak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
3
|
15
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
10
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
8
|
5
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ahunbay,Z. “Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon”, YEM Yayınevi, 2009 Feilden, B.“Conservation of Historic Buildings, Architectural Press, 1982. Jokilehto,J. “History of Architectural Conservation”, Butterworth-Heinemann, 1999. Uluengin, B. “Rölöve”, YEM Yayınevi, 2010. Kuban,D. “Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu”, YEM Yayınevi, 2000. Uluengin, B. “Rölöve”, YEM Yayınevi, 2010.
|
|