Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > KORUMA UYGULAMALARINDA DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KORUMA UYGULAMALARINDA DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIMLAR Üçüncü düzey MİM 573 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Disiplinler arası bir çalışma olan kültürel mirası koruma çalışmalarında farklı disiplinlerin rollerinin tartışılması
Dersin tanımı Kültürel mirası koruma konusunda yapılan çalışmaların türleri, ölçekleri ve farklı uzmanlık alanlardaki kişilerin koruma alanına katkıları, uygulama örnekleri ve uzman görüşleri aracılığıyla tartışılır.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, amaç ve içeriğin anlatılması
2- Farklı ölçeklerde koruma projelerinin hazırlanma aşamalarının anlatılması
3- Koruma imar planlarında disiplinler arası çalışmalar- Davetli konuşmacı: Şehir Plancısı
4- Koruma imar planı örnek proje incelemeleri
5- Sokak sağlıklaştırma projelerinde disiplinler arası çalışmalar
6- Sokak sağlıklaştırma örnek proje incelemeleri
7- Araştırma haftası
8- Arasınav
9- Rölöve- restitüsyon- restorasyon projelerinde disiplinler arası çalışmalar- Davetli konuşmacı: Sanat Tarihçisi
10- Rölöve- restitüsyon- restorasyon projelerinde disiplinler arası çalışmalar- Davetli konuşmacı: İnşaat mühendisi
11- Araştırma haftası
12- Konservasyon projesi hazırlama aşamaları
13- Konservasyon uygulamalarında disiplinler arası çalışmalar- Davetli konuşmacı: Restoratör
14- Araştırma haftası
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Koruma projelerinde, raporlarında ve uygulamalarında disiplinler arası çalışmaları anlamak
2- Koruma alanında yapılabilecek çalışmaların türleri ve kapsamlarını öğrenmek
3- Koruma uygulamalarında restorasyon uzmanı mimarın rolünü kavramak
4- Kentsel tasarım çalışmaları, koruma imar planıarı ve sokak sağlıklaştırma projelerinin hazırlanma aşamaları ve farklı uzmanların bir arada çalışma pratiğini kavramak
5- Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanma aşamaları ve farklı uzmanların bir arada çalışma pratiğini kavramak
6- Malzeme konservasyon çalışmalarının aşamaları ve farklı uzmanların bir arada çalışma pratiğini kavramak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 8 5 40
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Ahunbay,Z. “Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon”, YEM Yayınevi, 2009 Feilden, B.“Conservation of Historic Buildings, Architectural Press, 1982. Jokilehto,J. “History of Architectural Conservation”, Butterworth-Heinemann, 1999. Uluengin, B. “Rölöve”, YEM Yayınevi, 2010. Kuban,D. “Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu”, YEM Yayınevi, 2000. Uluengin, B. “Rölöve”, YEM Yayınevi, 2010.

Ders ile ilgili dosyalar