Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DERİM SONRASI FİZYOLOJİSİ |
Birinci düzey |
BB317 |
Zorunlu |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERCAN YILDIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ERCAN YILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
SÖZLÜ ANLATIM
|
Dersin amacı
|
Bahçe Bitkilerinin yapısal ve biyokimyasal özellikleri hakkında temel bilgilerin verilmesi, büyüme ve gelişme sırasında bahçe bitkilerinde meydana gelen olayların açıklanması, muhafaza için uygun bahçe bitkileri yetiştiriciliği, hasat, sınıflandırma, ambalajlama, muhafaza, depo tipleri, depo ömrünü etkileyen faktörler, fizyolojik bozukluklar ve paraziter hastalıklar hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır
|
Dersin tanımı
|
Bahçe bitkilerinin hasat öncesi ve sonrası özellikleri hakkında genel ve temel bilgileri vermek
|
1- |
Bahçe bitkilerinin yapısal özellikleri
|
2- |
Doku ve organların gelişimi, çiçeklenme ve meyve tutumu
|
3- |
Meyve gelişmesi ve tipleri
|
4- |
Meyvenin beslenmesi, meyve oluşması, gelişmesi ve yaşlılığını etkileyen faktörler
|
5- |
Biyokimyasal özellikler ve büyüme ve gelişme sırasında meydana gelen değişimler
|
6- |
Meyve gelişmesi, olgunlaşması ve özelliklerini etkileyen faktörler
|
7- |
(VİZE)
|
8- |
Hasat ve hasat kriterleri, sınıflandırma ve paketleme
Hasat öncesi ve sonrasında meydana gelen fizyolojik değişimler, klimakterium
|
9- |
Depolama, depolama kapasitesi ve ömrü, depo tipleri
|
10- |
Fizyolojik bozukluklar ve patojenik hastalıklar
|
11- |
Depolamanın esasları, depo faktörleri ve etkileri
|
12- |
Depo ömrünü uzatmak için yapılabilecek kimyasal uygulamalar
|
13- |
Soğutma
|
14- |
Bazı bahçe bitkilerinin depolama istekleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bahçe bitkilerinin yapısal ve biyokimyasal özelliklerini öğrenmelidir.
|
2- |
Büyüme ve gelişme sırasında meydana gelen değişimleri açıklayabilmelidir.
|
3- |
Depolama için uygun bahçe bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
|
4- |
Hasat, sınıflandırma, paketleme ve depolama hakkında bilgi-beceri kazanmalıdır.
|
5- |
Depo ömrünü uzatmak için neler yapılabileceği ile ilgili bilgi sahibi olmalıdır.
|
6- |
Fizyolojik bozukluklar ve patojenik hastalıklar hakkında yeterli donanıma sahip olmalıdır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bahçe Bitkileri disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi,
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri bölümü ile ilgili karmaşık problemleri belirleme, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
|
|
3- |
Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve şartlar altında belirli gereksinimleri karşılayacak ve geliştirecek şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde kullanma ve uygulama becerisi,
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi,
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
|
8- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve talimat verme becerisi,
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
|
|
10- |
Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
|
|
11- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
|
|
12- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sürdürülebilirlik, sağlık, çevre ve güvenlik sorunları, ekonomi vb.) ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
13- |
Bahçe Bitkileri alanında yer alan tüm bitkisel materyalin çoğaltılması, üretimi, korunması, geleceğe aktarımını sağlayabilme ve çevreye duyarlı analitik düşünme becerisi.
|
|
14- |
Bahçe Bitkileri alanında piyasa taleplerine uygun ıslah programlarını oluşturabilme ve gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
5
|
25
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bahçe Ürünlerini Muhafazası ve pazara hazırlanması
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İlgili Kitap ve Makaleler
|
|