Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYGÜL AYKUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOç.DR. EBRU ALPARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü anlatım ve Problem çözme.
|
Dersin amacı
|
Sanat alanında kullanılan araştırma yöntemlerinin kavranması ve bu yöntemlerin sanatla ilgili yazma becerileri ile birleştirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Sanat alanında yer alan problemlerin farkına varılması, alana ilişkin araştırma yöntemlerinin (tarama ve nitel araştırma gibi) incelenerek, yazılı ve sözlü uygulama becerileri geliştirilmesi gibi etkinlikleri içerir.
|
1- |
Araştırma nedir? Bilimsel araştırma ne anlama gelir? Tartışma
|
2- |
Problem nedir? Bilimsel anlamda problemlere yaklaşımlar nasıldır? Deney ve gözlem ile yöntemler nasıl işler?
|
3- |
Sanat alanında kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerine giriş.
|
4- |
Sanat alanında yapılan araştırmalar ve araştırma konularının sınıflandırılması. Sanatsal problemlerin keşfi ve farkındalığı.
|
5- |
Sanat alanında yer alan araştırma konuları ve yazılı sunum yolları.
Bir sanat eserinin araştırması ve sanat hakkında yazma yollarına giriş.Araştırma raporu nedir?
|
6- |
Betimleyici ve İfadesel yaklaşımların tartışılması. Betimsel yolla bir Araştırma Raporu oluşturulması.
APA ölçütlerinin kullanılması.
|
7- |
Araştırma raporundan yola çıkılarak akademik eleştiri Denemesi''ne giriş.
|
8- |
Whistler''ın belirlenen eseri hakkında bir araştırma raporu hazırlanması ve bir eleştiri metni denemesi yazılması.
|
9- |
Sanat alanında yapılan araştırmaların Akademik eleştiri Denemesine dönüştürülmesi.
|
10- |
Bir Makale''nin yapısının incelenmesi; Problem durumu, problem ve Amaç.. cümlelerinin ifadesi.
|
11- |
Bir Makale''nin seçilerek yapısının analizi; Problem durumu, problem ve Amaç.. cümlelerinin ifadesi.
|
12- |
Özet ve özetlemenin yolları: Kitap özeti çıkarma yolları.
|
13- |
Araştırma da Kitap özetlerinin sunum yolları ve ifadeye dönüştürülmesi.
|
14- |
-
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sanat alanında yer alan Araştırma yöntemlerine ilişkin bilgileri kullanabilme ve farklı disiplinlerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
|
2- |
Sanat hakkında genel ve güncel problemlerin farkındalığının kazandırılması: alandaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
|
3- |
Farkına varılan problemlere ilişkin araştırma raporu, tez, makale, akademik eleştiri metni gibi yazın türlerinin uygulamaya geçirilebilmek: alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve çalışmasını ileri düzeye taşıyabilmek.
|
4- |
Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek, ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilmek.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
2- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
3- |
Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
|
|
4- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
5- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
6- |
Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
7- |
Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
|
|
8- |
Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
|
|
9- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
10- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
11- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
4
|
32
|
Ödevler
|
6
|
4
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
3
|
18
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
4
|
30
|
120
|
Toplam iş yükü
|
|
|
254
|
AKTS
|
|
|
10.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Görsel Araştırma Yöntemleri Teori,Uygulama ve Örnek
Editör(ler) : Suzan Duygu Bedir Erişti
|
Yardımcı Kaynaklar
|
YILDIM&ŞİMŞEK- NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
|
|