Giriş | English

Yüksek Lisans > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Resim Anasanat Dali (yüksek Lisans) > ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ I İkinci düzey RES501 Zorunlu 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYGÜL AYKUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOç.DR. EBRU ALPARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sözlü anlatım ve Problem çözme.
Dersin amacı Sanat alanında kullanılan araştırma yöntemlerinin kavranması ve bu yöntemlerin sanatla ilgili yazma becerileri ile birleştirilmesi.
Dersin tanımı Sanat alanında yer alan problemlerin farkına varılması, alana ilişkin araştırma yöntemlerinin (tarama ve nitel araştırma gibi) incelenerek, yazılı ve sözlü uygulama becerileri geliştirilmesi gibi etkinlikleri içerir.

Dersin içeriği
1- Araştırma nedir? Bilimsel araştırma ne anlama gelir? Tartışma
2- Problem nedir? Bilimsel anlamda problemlere yaklaşımlar nasıldır? Deney ve gözlem ile yöntemler nasıl işler?
3- Sanat alanında kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerine giriş.
4- Sanat alanında yapılan araştırmalar ve araştırma konularının sınıflandırılması. Sanatsal problemlerin keşfi ve farkındalığı.
5- Sanat alanında yer alan araştırma konuları ve yazılı sunum yolları. Bir sanat eserinin araştırması ve sanat hakkında yazma yollarına giriş.Araştırma raporu nedir?
6- Betimleyici ve İfadesel yaklaşımların tartışılması. Betimsel yolla bir Araştırma Raporu oluşturulması. APA ölçütlerinin kullanılması.
7- Araştırma raporundan yola çıkılarak akademik eleştiri Denemesi''ne giriş.
8- Whistler''ın belirlenen eseri hakkında bir araştırma raporu hazırlanması ve bir eleştiri metni denemesi yazılması.
9- Sanat alanında yapılan araştırmaların Akademik eleştiri Denemesine dönüştürülmesi.
10- Bir Makale''nin yapısının incelenmesi; Problem durumu, problem ve Amaç.. cümlelerinin ifadesi.
11- Bir Makale''nin seçilerek yapısının analizi; Problem durumu, problem ve Amaç.. cümlelerinin ifadesi.
12- Özet ve özetlemenin yolları: Kitap özeti çıkarma yolları.
13- Araştırma da Kitap özetlerinin sunum yolları ve ifadeye dönüştürülmesi.
14- -
15- -
16- -
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sanat alanında yer alan Araştırma yöntemlerine ilişkin bilgileri kullanabilme ve farklı disiplinlerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
2- Sanat hakkında genel ve güncel problemlerin farkındalığının kazandırılması: alandaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
3- Farkına varılan problemlere ilişkin araştırma raporu, tez, makale, akademik eleştiri metni gibi yazın türlerinin uygulamaya geçirilebilmek: alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve çalışmasını ileri düzeye taşıyabilmek.
4- Alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek, ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilmek.
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3- Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6- Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7- Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8- Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 6 4 24
Sunum / Seminer hazırlama 6 3 18
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 4 30 120
Toplam iş yükü     254
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Görsel Araştırma Yöntemleri Teori,Uygulama ve Örnek Editör(ler) : Suzan Duygu Bedir Erişti
Yardımcı Kaynaklar YILDIM&ŞİMŞEK- NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Ders ile ilgili dosyalar