Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > MOBİL ROBOTLARDA LOKALİZASYON VE NAVİGASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MOBİL ROBOTLARDA LOKALİZASYON VE NAVİGASYON Üçüncü düzey MEM 531 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili İngilizce (gereken durumlarda Türkçe)
Koordinatör DOÇ. DR. MUZAFFER KANAAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUZAFFER KANAAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUZAFFER KANAAN
Dersin veriliş şekli Sınıfta sunumlar
Dersin amacı MOBİL ROBOTLARDA LOKALİZASYON VE NAVİGASYON
Dersin tanımı MOBİL ROBOTLARDA LOKALİZASYON VE NAVİGASYON

Dersin içeriği
1- Gezgin robotik sistemlerin kontrolü, yer tespiti ve navigasyonu için kablosuz sistemlere genel giriş.
2- Uzun menzilli kablosuz teknoloji alternatiflerine (GSM/3G/4G) bir bakış
3- Orta ve kısa menzilli kablosuz teknoloji alternatiflerine bir bakış (WiFi, Bluetooth, ZigBee, Ultra Wide Band).
4- Halen kullanımda olan bazı yer tespit ve navigasyon sistemlerinin (GPS, GLONASS ve Galileo) incelenmesi.
5- Yer tespiti, navigasyon ve takip için kanal karakteristiklerinin incelenmesi.
6- Ağırlıklı olarak bina için senaryolara odaklı sinyal ve kanal modellenmesi: statik durum.
7- Ağırlıklı olarak bina için senaryolara odaklı sinyal ve kanal modellenmesi: dinamik durum.
8- ARA SINAV
9- Yaygın olarak kullanılan algoritmalar (LS/WLS vb.), ve performans analizleri
10- Takip etme problemi ve çözümleri – Kalman süzgeçleri
11- Sensör gürültüsü ve aliasing problemi. Effector gürültüsü. Hata modelleri.
12- Lokalizasyona dayalı navigasyon ve programlanan çözümler.
13- Harita çıkarımı.
14- Harita çözümleri.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- MOBİL ROBOTLARDA LOKALİZASYON VE NAVİGASYON'UN TEMELLERİNİ ÖĞRENMEK
2- MOBİL ROBOTLARDA LOKALİZASYON VE NAVİGASYON'UN TEMELLERİNİ ÖĞRENMEK
3- MOBİL ROBOTLARDA LOKALİZASYON VE NAVİGASYON'UN TEMELLERİNİ ÖĞRENMEK
4- MOBİL ROBOTLARDA LOKALİZASYON VE NAVİGASYON'UN TEMELLERİNİ ÖĞRENMEK
5- MOBİL ROBOTLARDA LOKALİZASYON VE NAVİGASYON'UN TEMELLERİNİ ÖĞRENMEK
6- MOBİL ROBOTLARDA LOKALİZASYON VE NAVİGASYON'UN TEMELLERİNİ ÖĞRENMEK
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 7 2 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 56 56
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 56 56
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 56 56
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders sorumlusunun ders notları
Yardımcı Kaynaklar Ders sorumlusunun ders notları

Ders ile ilgili dosyalar