Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEKİ İNGİLİZCE |
Birinci düzey |
MIN 201 |
Zorunlu |
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İFFET İPEK BOŞGELMEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İFFET İPEK BOŞGELMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders teorik ve uygulamalar içermektedir.
|
Dersin amacı
|
Eczacılıkta kullanılan terimlerin İngilizce karşılıkları ile ilgili temel bileşenler, temel terimler, organ ve sistemler, hastalıklar, tanı ve tedavi yöntemlerinin İngilizce karşılıklarını aktarmak ve örneklerle pekiştirmek.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında, Eczacılıkta kullanılan terimlerin İngilizce karşılıkları ile ilgili temel bileşenler, temel terimler, organ ve sistemler, hastalıklar, tanı ve tedavi yöntemlerinin İngilizce karşılıkları aktarılır, eczacı-hasta iletişim örnekleriyle konu pekiştirilir.
|
1- |
Introduction
|
2- |
Basic Term Structure
|
3- |
Skin, Hair, and Nails (terms,pharmacy related dialogues)
|
4- |
Eyes, Ears, and Mouth (terms,pharmacy related dialogues)
|
5- |
Respiratory System and Chest (terms,pharmacy related dialogues)
|
6- |
Musculoskeletal System (terms,pharmacy related dialogues)
|
7- |
Abdomen and Gastrointestinal System, Hepatic System (terms,pharmacy related dialogues)part-1
|
8- |
Abdomen and Gastrointestinal System, Hepatic System (terms,pharmacy related dialogues)part-2
|
9- |
Midterm
|
10- |
Heart and Cardiovascular System (terms,pharmacy related dialogues)part-1
|
11- |
Heart and Cardiovascular System (terms,pharmacy related dialogues)part-2
|
12- |
Neurologic System and Mental Health (terms,pharmacy related dialogues)part-1
|
13- |
Neurologic System and Mental Health (terms,pharmacy related dialogues)part-2
|
14- |
Endocrine System and Lymphatic System (terms,pharmacy related dialogues)
|
15- |
Urinary System, Reproductive System (terms,pharmacy related dialogues)
|
16- |
Exam
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eczacılıkta kullanılan terimlerin İngilizce karşılıkları ile ilgili temel bileşenleri anlar. ÇEP ve GEP kapsamındaki yetkinliklerin kazanılması için gereken; sistemler, organlar ve hastalıklarla ilgili İngilizce terimler hakkında fikir sahibi olur. Eczacılıkla ilgili temel terimlerin İngilizce ifadesi ve deyimlerle tanışır. Sağlık alanında kullanılan terimlerin İngilizce karşılıklarında kök, ön-ek, son-ek kavramlarını tanır.
|
2- |
Deri ve ekleri (saç ve tırnak) ve hastalıklarla ilgili İngilizce terimleri tanır. Vitiligo, yüzeyel mantar enfeksiyonları gibi dermatolojik hastalıklar ve ilaçlar konusunda sağlık danışmanlığı yapabilmek için İngilizce kaynaklarda bulunan terimleri ayırt edebilir. Eczacı-hasta görüşme örnekleri yardımıyla, terimlerin günlük yaşamdaki kullanımını kavrar ve uygular.
|
3- |
Göz, kulak ve ağızla ilişkili hastalıklarla ilgili İngilizce terimleri tanır. Görme kusurları dahil göz hastalıkları, göz, kulak ve ağızda görülen enfeksiyonlar gibi hastalıklar ve ilaçlar konusunda sağlık danışmanlığında yardımcı olabilecek İngilizce kaynaklarda bulunan terimleri ayırt edebilir. Eczacı-hasta görüşme örnekleri yardımıyla, terimlerin günlük yaşamdaki kullanımını kavrar ve uygular.
|
4- |
Solunum sistemi hastalıklarıyla ilgili İngilizce terimleri tanır. Astım, KOAH, sinüzit gibi hastalıklar ve ilaçlar konusunda sağlık danışmanlığı yapabilmek için İngilizce kaynaklarda bulunan terimleri ayırt edebilir. Eczacı-hasta görüşme örnekleri yardımıyla, terimlerin günlük yaşamdaki kullanımını kavrar ve uygular. İnhaler cihazlarının kullanımında hastanın nasıl bilgilendirildiğini İngilizce kaynaktan takip eder ve kavrar.
|
5- |
Kas-iskelet sistemi hastalıklarıyla ilgili İngilizce terimleri tanır. Osteoartrit, ankilozan spondilit, osteoporoz gibi hastalıklar, tanı ve ilaçlar konusunda sağlık danışmanlığı yapabilmek için İngilizce kaynaklarda bulunan terimleri ayırt edebilir. Eczacı-hasta görüşme örnekleri yardımıyla, terimlerin günlük yaşamdaki kullanımını kavrar ve uygular.
|
6- |
Sindirim sistemi hastalıklarında kullanılan İngilizce terimleri tanır. Peptik ülser, gastrit, karaciğer hastalıkları, kolorektal kanserler, gibi hastalıklarla ilgili temel bilgiler, özofagogastroduodenoskopi gibi tanı yöntemleri ve ilaçlar konusunda sağlık danışmanlığı yapabilmek için İngilizce kaynaklarda bulunan terimleri ayırt edebilir. Örnek konu olarak, Helicobacter pylori kaynaklı ülserleri ve tedavi yaklaşımlarını İngilizce elektronik kaynaklarda inceler. Eczacı-hasta görüşme örnekleri yardımıyla, terimlerin günlük yaşamdaki kullanımını kavrar ve uygular.
|
7- |
Dolaşım sistemi hastalıklarında kullanılan İngilizce terimleri tanır. Hipertansiyon, miyokard infarktüsü, konjenital kalp yetmezliği, periferik arter hastalığı gibi hastalıklarla ilgili temel bilgiler, tanı ve ilaçlar konusunda sağlık danışmanlığı yapabilmek için İngilizce kaynaklarda bulunan terimleri ayırt edebilir. Yaşam önerileri konusunda erişebileceği ve hastalarla paylaşabileceği kaynaklarda araştırma yapıp bilgileri yorumlayabilir. Kalp-damar sistemi konusunda eczacı-hasta görüşme örnekleri yardımıyla, terimlerin günlük yaşamdaki kullanımını kavrar ve uygular. Ekokardiyografi, elektrokardiyografi vd uygulamalar hakkında genel fikir sahibidir. Kan basıncı ölçümünde uyulması gereken kuralları kavrar ve hastaya danışmanlık kosunusunda temel bilgileri kavrar, İngilizce kaynakları takip edebilir. Hematopoetik sistem hastalıklarını kavrar.
|
8- |
Endokrin sistem hastalıklarında kullanılan İngilizce terimleri tanır. Tip 1 ve tip 2 diyabet, gestasyonel diyabet, tiroid hastalıklarıyla ilgili temel bilgiler, tanı ve ilaçlar konusunda sağlık danışmanlığı yapabilmek için İngilizce kaynaklarda bulunan terimleri ayırt edebilir. Obezite ve nedenleri konusunda temel kavramları ayırt edebilir, hastaya danışmanlık kosunusunda temel bilgileri kavrar, İngilizce kaynakları takip edip kısa bilgilendirme yapabilecek düzeyde fikir sahibidir.
İmmün sistem hastalıklarında kullanılan İngilizce terimleri tanır. Otoimmün hastalıklar, immün yetmezlik, immün-baskılama konularında temel bilgiler ve ilaçlar konusunda sağlık danışmanlığı yapabilmek için İngilizce kaynaklarda bulunan terimleri ayırt edebilir. Eczacı-hasta görüşme örnekleri yardımıyla, terimlerin günlük yaşamdaki kullanımını kavrar ve uygular.
|
9- |
Santral sinir sistemi hastalıklarında kullanılan İngilizce terimleri tanır. Epilepsi, multipl skleroz, Alzheimer hastalığı, Parkinson hastalığı, ALS gibi konularda temel bilgiler, tanı ve ilaçlar konusunda sağlık danışmanlığı yapabilmek için İngilizce kaynaklarda bulunan terimleri ayırt edebilir. Eczacı-hasta görüşme örnekleri yardımıyla, terimlerin günlük yaşamdaki kullanımını kavrar ve uygular, İngilizce kaynakları takip edebilir. Ruh sağlığı hastalıklarında kullanılan İngilizce terimleri tanır. Majör depresyon, bipolar bozukluk, fobiler, yeme-bozuklukları, bağımlılık konularında temel bilgiler ve ilaçlar konusunda sağlık danışmanlığı yapabilmek için İngilizce kaynaklarda bulunan terimleri ayırt edebilir. Eczacı-hasta görüşme örnekleri yardımıyla, terimlerin günlük yaşamdaki kullanımını kavrar ve uygular.
|
10- |
Üriner sistem hastalıklarında kullanılan İngilizce terimleri tanır. Böbrek yetmezliği, piyelonefrit, sistit, üriner inkontinens gibi konularda temel bilgiler, tanı ve ilaçlar konusunda sağlık danışmanlığı yapabilmek için İngilizce kaynaklarda bulunan terimleri ayırt edebilir. Eczacı-hasta görüşme örnekleri yardımıyla, terimlerin günlük yaşamdaki kullanımını kavrar ve uygular. Hemodiyaliz, periton diyalizi gibi konularda İngilizce kaynaklarda tarama yapıp uygulamaya ilişkin bilgileri kavrar.
Genital sistem hastalıklarında kullanılan İngilizce terimleri tanır. Üreme sağlığı, enfeksiyonlar, prostat hastalıkları gibi konularda temel bilgiler, tanı ve ilaçlar konusunda sağlık danışmanlığı yapabilmek için İngilizce kaynaklarda bulunan terimleri ayırt edebilir. Eczacı-hasta görüşme örnekleri yardımıyla, terimlerin günlük yaşamdaki kullanımını kavrar ve uygular. Aile planlaması ile ilgili uygulama, yaklaşım ve danışmanlık konusundaki temel bilgileri kavrar, İngilizce kaynakları değerlendirebilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
|
|
2- |
Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
|
|
3- |
Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
|
|
4- |
Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
|
|
5- |
Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
|
|
6- |
İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
|
|
7- |
Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
|
|
8- |
Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
|
|
9- |
Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
|
|
10- |
Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
|
|
11- |
İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
|
|
12- |
Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
|
|
13- |
İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
|
|
14- |
İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
|
|
15- |
İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
|
|
16- |
İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
|
|
17- |
Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
|
|
18- |
İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
|
|
19- |
Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
|
|
20- |
En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme
Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
42
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notu
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1- Chabner, DE (2011)Medical Terminology: A Short Course. 6th Ed.,Elsevier.
2- Gilbert MD (2009) English for Pharmacy Writing and Oral Communication. Lippincott Williams & Wilkins.
3- Willis, MC (2007) Medical Terminology: A Programmed Learning Approach to the Language of Health Care. 2nd Ed. Lippincott Williams&Wilkins.
4- https://medlineplus.gov/healthtopics.html
5- https://medlineplus.gov/lab-tests/
6- https://labtestsonline.org/
|
|