Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI |
Birinci düzey |
RTS450 |
Seçmeli |
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda engelliler, dezavantajlı gruplar, göç ve afetler, çevre sorunları başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; öğrencilerin bu konularda duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak; öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dâhilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Gönüllülük ve sosyal sorumluluk alanında teorik bilgi paylaşımı ve uygulamalardan oluşan bu derste, öğrenciler kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında
gönüllülük çalışmalarına katılım sağlarlar; bireysel veya grup çalışmaları planlayarak sahada uygularlar; yapılan çalışmaların paylaşım ve sunumları öğrenciler tarafından hazırlanarak sınıf ortamında paylaşılır.
|
1- |
Gönüllülük Çalışması Nedir ve Neden Önemlidir?
|
2- |
Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Göç, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık, Sosyal Hizmetler vb.)
|
3- |
Gönüllülük Çalışmalarında Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler
|
4- |
Kamu Kurumları ve Yerel Yönetimlerde Gönüllülük Çalışmaları
|
5- |
Sivil Toplum Kuruluşlarının Gönüllülük Çalışmalarındaki Yeri
|
6- |
Dünyada ve Türkiye’de Uygulanan Başarılı Gönüllülük Çalışmaları Örneklerinin İncelenmesi
|
7- |
Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
|
8- |
Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
|
9- |
Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
|
10- |
Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
|
11- |
Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
|
12- |
Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
|
13- |
Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
|
14- |
Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
|
15- |
Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
|
16- |
Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Engelliler, dezavantajlı gruplar, göçmenler, afet ve acil durumlar, çevre sorunları gibi konularda farkındalık kazanır.
|
2- |
Gönüllülük ve sosyal sorumluluk bilinci kazanır.
|
3- |
Gönüllülük uygulaması geliştirebilmeyi öğrenir.
|
4- |
Gönüllülük esaslı projelerde yer alır.
|
5- |
Ekip çalışması ile uygulama yürütebilme becerisi kazanır.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
25
|
25
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
99
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
70
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Birleşmiş Milletler Gönüllüleri Programı Türkiye & GSM Gençlik Servisleri Merkezi, Türkiye''de Gönüllülük: Gönüllülüğün Rolünün ve Katkılarının Keşfedilmesi.
International Labour Office, Manual on the Measurement of Volunteer Work.
Bülent Aksoy, Turhan Çetin ve Ömer Faruk Sönmez, Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi.
Hasan Coşkun, Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık.
|
|