Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (doktora) > FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYİNİN ÖLÇÜLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYİNİN ÖLÇÜLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Üçüncü düzey BSB 642 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMRE ŞİMŞEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yok
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bireylerin yaş ve cinsiyet özelliklerine göre sağlık ve beceriye ilişkin fiziksel uygunluk düzeylerinin tespiti, mevcut durumun korunması ve gelişimine yönelik programların ortaya konulması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı sağlık ve iyi hissetme

Dersin içeriği
1- Fiziksel Uygunluğun Tarihi Gelişimi ve Vücut Temizliği
2- Fiziksel Uygunluk Unsurları
3- Risk Faktörleri
4- Sağlık ve Egzersiz
5- Aerobik Uygunluk ve Egzersiz Reçeteleri
6- Kas Kuvveti ve Dayanıklılığın Değerlendirilmesi ve Egzersiz Reçeteleri
7- Esnekliğin değerlendirilmesi ve Egzersiz Yöntemleri
8- Vize
9- Beden Kompozisyonu
10- Mevcut Fitnes Uygulamalarının Değerlendirilmesi
11- Fitnes Programlarında Yanılgı ve Gerçekler
12- Amaca Uygun Fitnes Programı Düzenleme
13- Fiziksel Aktivite Düzeyini Tespiti
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bireylerin yaş ve cinsiyet özelliklerine göre sağlık ve beceriye ilişkin fiziksel uygunluk düzeylerinin tespiti
2- Mevcut durumun korunması ve gelişimine yönelik programların ortaya konulması
3- Sağlıklı Yaşam
4- Fiziksel aktivite ve önemi
5- Fiziksel aktivitenin ölçülmesinde kullanılan testler ve uygulaması
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Brian J. Sharkey, Physiology of Fitness , Human Kinetics Books, USA, 1990. .
Yardımcı Kaynaklar George McGlynn, Dynamics of Fitness A Practical Approach, WCB McGraw-Hill,1999

Ders ile ilgili dosyalar