Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EMRE ŞİMŞEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bireylerin yaş ve cinsiyet özelliklerine göre sağlık ve beceriye ilişkin fiziksel uygunluk düzeylerinin tespiti, mevcut durumun korunması ve gelişimine yönelik programların ortaya konulması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
sağlık ve iyi hissetme
|
1- |
Fiziksel Uygunluğun Tarihi Gelişimi ve Vücut Temizliği
|
2- |
Fiziksel Uygunluk Unsurları
|
3- |
Risk Faktörleri
|
4- |
Sağlık ve Egzersiz
|
5- |
Aerobik Uygunluk ve Egzersiz Reçeteleri
|
6- |
Kas Kuvveti ve Dayanıklılığın Değerlendirilmesi ve Egzersiz Reçeteleri
|
7- |
Esnekliğin değerlendirilmesi ve Egzersiz Yöntemleri
|
8- |
Vize
|
9- |
Beden Kompozisyonu
|
10- |
Mevcut Fitnes Uygulamalarının Değerlendirilmesi
|
11- |
Fitnes Programlarında Yanılgı ve Gerçekler
|
12- |
Amaca Uygun Fitnes Programı Düzenleme
|
13- |
Fiziksel Aktivite Düzeyini Tespiti
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bireylerin yaş ve cinsiyet özelliklerine göre sağlık ve beceriye ilişkin fiziksel uygunluk düzeylerinin tespiti
|
2- |
Mevcut durumun korunması ve gelişimine yönelik programların ortaya konulması
|
3- |
Sağlıklı Yaşam
|
4- |
Fiziksel aktivite ve önemi
|
5- |
Fiziksel aktivitenin ölçülmesinde kullanılan testler ve uygulaması
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Brian J. Sharkey, Physiology of Fitness , Human Kinetics Books, USA, 1990.
.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
George McGlynn, Dynamics of Fitness A Practical Approach, WCB McGraw-Hill,1999
|
|