Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > DESEN V
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DESEN V Birinci düzey HEY303 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ISMAYIL HUSEYNOV
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ İSMAYIL HÜSEYNOV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Haftalık ders planında belirtildiği akış içerisinde konular işlenir. uygulama yöntemiyle öğrencinin ilgisinin devamı sağlanır. Öğrencilere dönem boyunca verilen ve hazırlamaları istenen projeler sınavlarda puanlarını belirleyecektir
Dersin amacı Heykel çalışmalarının projelendirme aşamasında desenin olanaklarının kullanılması.
Dersin tanımı Günümüz sanatında Desenin sağladığı olanaklarının sorgulanması, incelenmesi ve analize edilmesi.

Dersin içeriği
1- Dersin amacının anlatılması ve öğrencilerden geri bildirimlerin alınması.
2- Örnek sanatçı çalışmalarının incelenmesi ve analize edilmesi. İncelenmiş örnekleri baz alarak desen çalışmalarının yapılması
3- İnsan vücudunu baz alarak yorumsal desen çalışmalarının yapılması
4- Verilmiş olan konu ile ilgili yorumsal desen çalışmalarının yapılması.
5- Örnek sanatçı çalışmalarının incelenmesi ve analize edilmesi. Yorumsal desen çalışmalarının yapılması
6- Serbest seçilmiş olan konularda yorumsal desen çalışmalarının yapılması.
7- Serbest seçilmiş olan konularda yorumsal desen çalışmalarının yapılması.
8- ARA SINAV
9- Dersin amacının anlatılması ve öğrencilerden geri bildirimlerin alınması.
10- Örnek sanatçı çalışmalarının incelenmesi ve analize edilmesi. İncelenmiş örnekleri baz alarak desen çalışmalarının yapılması
11- Örnek yazarın hikayelerinin okuması ve analize edilmesi. Hikayelerdeki konularla ilgili yorumsal desen çalışmalarının yapılması.
12- Örnek yazarın hikayelerinin okuması ve analize edilmesi. Hikayelerdeki konularla ilgili yorumsal desen çalışmalarının yapılması.
13- Örnek yazarın hikayelerinin okuması ve analize edilmesi. Hikayelerdeki konularla ilgili yorumsal desen çalışmalarının yapılması.
14- Dönem boyu yapılmış olan çalışmaların gözden geçirilip eksiklerin tamamlanması. Dönem sonu sınava hazırlıkların yapılması.
15- FİNAL SINAVI
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnsan vücudunun karakteristik özelliklerini baz alarak yorumsal desen çalışmalarının yapılması.
2- Soyut olan kavramların somut nesneler aracılığı ile ifade edilmesi.
3- Yaratıcılığın ve hayal gücünün geliştirilmesi.
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 3 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Günümüz sanatçıların çalışmalarının yer aldığı yayınlar.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -