1- |
İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
|
|
2- |
Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
|
|
3- |
Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler,
hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
|
|
4- |
Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin
çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
|
|
5- |
Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
|
|
6- |
Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel
çözümlemesini düzenleme
|
|
7- |
Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
|
|
8- |
Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
|
|
9- |
Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
|
|
10- |
Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
|
|
11- |
Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
|
|
12- |
Bilimsel sunu yapma
|
|
13- |
Bilimsel yayın yazma
|
|
14- |
Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
|
|
15- |
Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
|
|
16- |
İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma.
|
|
17- |
Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
|
|
18- |
İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
|
|
19- |
Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum
sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
|
|
20- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |