Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > İç Hastaliklari Hemşireliği (doktora) > KANITA DAYALI HEMŞİRELİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KANITA DAYALI HEMŞİRELİK Üçüncü düzey İHH 605 Seçmeli 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. ÖZLEM CEYHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif Yöntem
Dersin amacı -Öğrencinin doktora tez konu alanı ile ilgili literatür taramasını sağlamak, -Araştırma desenlerini literatür dahilinde tanımasını sağlamak, -Araştırma makalelerinin gereç ve yöntem bölümlerini tartışabilmesini sağlamak, -Tez projesi için gerekli hazırlıkları oluşturmak.
Dersin tanımı Doktora tez konu alanı ile ilgili literatür taraması ve sonuçların tartışılması ve tez projesini oluşturmaya yardımcı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Programın Tanıtılması, Derse Giriş, Örnek Makale Tartışması
2- Araştırma Desenleri ve Örnek Makale Tartışması
3- Araştırma Desenleri ve Örnek Makale Tartışması
4- Araştırma Desenleri ve Örnek Makale Tartışması
5- Araştırma Desenleri ve Örnek Makale Tartışması
6- Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
7- Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
8- Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
9- Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
10- Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
11- Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
12- Literatür Doğrultusunda ve Uzman Görüşü İle Tez Projesi Yönteminin Tartışılması
13- Literatür Doğrultusunda ve Uzman Görüşü İle Tez Projesi Yönteminin Tartışılması
14- Literatür Doğrultusunda ve Uzman Görüşü İle Tez Projesi Yönteminin Tartışılması
15- Literatür Doğrultusunda ve Uzman Görüşü İle Tez Projesi Yönteminin Tartışılması
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma makalesi gereç ve yöntemini analiz edebilme
2- Tez konusuyla ilgili çalışma yöntemi belirleyebilme
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3- İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4- İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5- İç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6- İç hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Youngblut JM, Brooten D. Evidence- Based Nursing Practice: Why is it Important. AACN 2001; 12 : 468-476. Efil S, Enç N. Klinik araştırmalarda hemşirenin rolü ve önemi. Türk Kardiyol Dern Kardiyovasküler Hemşirelik Dergisi 2014; 5:12-21. Sosnowy CD, Weiss LJ, Maylahn CM, Pirani SJ, Katagiri NJ. Factors affecting evidence-based decision making in local health departments. Am J PrevMed 2013;45:763-8. French P. What is the evidence on evidence-based nursing? An epistemological concern. JAN 2002; 37:250-257. Kocaman G. Hemşirelikte kanıta dayalı uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi 2003;5: 61-69. The Joanna Briggs Institute, http://joannabriggs.org/index.html. Öztürk Çopur E, Kuru N, Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalara genel bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi 2015;2: 51-55. Levin RF, Fineout-Overholt E, Melnyk BM, Barnes M, Vetter MJ. Fostering evidence-based practice to ımprove nurse and cost outcomes in a community health setting: A pilot test of the advancing research and clinical practice through close collaboration model. Nurs Admin Q 2011; 35:21–33. Schaffer MA, Sandau KE, Dierdrick L. Evidence-based practice models for organizational change: Overview and practical applications. Journal of Advanced Nursing 2012; 69:1197-1209. Yancy CW, Jessup M, Bozkurt B, et.al. ACCF/AHA Guideline for the management of heart failure: A report of the american college of cardiology foundation/American Heart Association task force on practice guidelines. Circulation 2013;128: 1-164.
Yardımcı Kaynaklar Konuyla İlgili Yurt içi ve Yurt Dışı Literatür

Ders ile ilgili dosyalar