Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KANITA DAYALI HEMŞİRELİK |
Üçüncü düzey |
İHH 605 |
Seçmeli |
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. ÖZLEM CEYHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Aktif Yöntem
|
Dersin amacı
|
-Öğrencinin doktora tez konu alanı ile ilgili literatür taramasını sağlamak,
-Araştırma desenlerini literatür dahilinde tanımasını sağlamak,
-Araştırma makalelerinin gereç ve yöntem bölümlerini tartışabilmesini sağlamak,
-Tez projesi için gerekli hazırlıkları oluşturmak.
|
Dersin tanımı
|
Doktora tez konu alanı ile ilgili literatür taraması ve sonuçların tartışılması ve tez projesini oluşturmaya yardımcı bir derstir.
|
1- |
Programın Tanıtılması, Derse Giriş, Örnek Makale Tartışması
|
2- |
Araştırma Desenleri ve Örnek Makale Tartışması
|
3- |
Araştırma Desenleri ve Örnek Makale Tartışması
|
4- |
Araştırma Desenleri ve Örnek Makale Tartışması
|
5- |
Araştırma Desenleri ve Örnek Makale Tartışması
|
6- |
Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
|
7- |
Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
|
8- |
Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
|
9- |
Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
|
10- |
Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
|
11- |
Tez Konu Alanı ile İlgili Literatür Taraması ve Makale Tartışması
|
12- |
Literatür Doğrultusunda ve Uzman Görüşü İle Tez Projesi Yönteminin Tartışılması
|
13- |
Literatür Doğrultusunda ve Uzman Görüşü İle Tez Projesi Yönteminin Tartışılması
|
14- |
Literatür Doğrultusunda ve Uzman Görüşü İle Tez Projesi Yönteminin Tartışılması
|
15- |
Literatür Doğrultusunda ve Uzman Görüşü İle Tez Projesi Yönteminin Tartışılması
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma makalesi gereç ve yöntemini analiz edebilme
|
2- |
Tez konusuyla ilgili çalışma yöntemi belirleyebilme
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
4- |
İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
5- |
İç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
İç hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
125
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Youngblut JM, Brooten D. Evidence- Based Nursing Practice: Why is it Important. AACN 2001; 12 : 468-476.
Efil S, Enç N. Klinik araştırmalarda hemşirenin rolü ve önemi. Türk Kardiyol Dern Kardiyovasküler Hemşirelik Dergisi 2014; 5:12-21.
Sosnowy CD, Weiss LJ, Maylahn CM, Pirani SJ, Katagiri NJ. Factors affecting evidence-based decision making in local health departments. Am J PrevMed 2013;45:763-8.
French P. What is the evidence on evidence-based nursing? An epistemological concern. JAN 2002; 37:250-257.
Kocaman G. Hemşirelikte kanıta dayalı uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi 2003;5: 61-69.
The Joanna Briggs Institute, http://joannabriggs.org/index.html.
Öztürk Çopur E, Kuru N, Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalara genel bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi 2015;2: 51-55.
Levin RF, Fineout-Overholt E, Melnyk BM, Barnes M, Vetter MJ. Fostering evidence-based practice to ımprove nurse and cost outcomes in a community health setting: A pilot test of the advancing research and clinical practice through close collaboration model. Nurs Admin Q 2011; 35:21–33.
Schaffer MA, Sandau KE, Dierdrick L. Evidence-based practice models for organizational change: Overview and practical applications. Journal of Advanced Nursing 2012; 69:1197-1209.
Yancy CW, Jessup M, Bozkurt B, et.al. ACCF/AHA Guideline for the management of heart failure: A report of the american college of cardiology foundation/American Heart Association task force on practice guidelines. Circulation 2013;128: 1-164.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konuyla İlgili Yurt içi ve Yurt Dışı Literatür
|
|