Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ZUHAL ÖNDER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Arş. Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Theileria ve Babesia türlerinin in vitro kültürünün yapılma yöntemlerini öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Theileria ve Babesia türlerinin in vitro kültürünün yapılma yöntemlerini öğreten derstir.
|
1- |
Parazit kültürünün amacı ve uygulama alanları
|
2- |
Parazit kültürünün amacı ve uygulama alanları
|
3- |
Parazitlerin kültür ortamındaki gereksinimleri
|
4- |
Kültür çeşitleri
|
5- |
Kültür çeşitleri
|
6- |
Ksenik Parazit kültürleri
|
7- |
Monoksenik parazit kültürleri
|
8- |
Aksenik parazit kültürleri
|
9- |
Kitlesel parazit kültürleri
|
10- |
Besiyeri hazırlanmasında dikkat edilecek genel kurallar
|
11- |
Besiyeri hazırlama
|
12- |
Besiyeri hazırlama
|
13- |
Theileria türlerinin kültürünü yapma
|
14- |
Babesia türlerinin kültürünü yapma
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Veteriner hekimlik ve insan sağlığı açısından önem arz eden Theileria ve babesia türlerinin morfoloji ve biyolojileri bilir
|
2- |
Theileria türlerinin hücre kültüründe üretilme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Babesia türlerinin hücre kültüründe üretilme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
8
|
2
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
2
|
20
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
3
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yukarı, B.A., (2000) Protozooloji, Akdeniz Üniversitesi Burdur Veteriner Fakültesi Ders Notu, Burdur.
Dik, B., Sevinç, F. (2002) Veteriner Protozooloji, Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi, Konya.
Tüzer, E., Toparlak, M. (1999) Veteriner Protozooloji, İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Ders Notu, İstanbul.
Kaufmann, J. (1996) Parasitic Infections of Domestic Animals, Birkhäuser, Switzerland.
Peters, W., Pasvol, G. (2002) Tropikal Medicine and Parasitology, Mosby International Limited, China.
Soulsby, E.J.L. (1986) Helminths, Arthropods and Protozoa of Domesticated Animals, William Cloves Limited, Great Britain.
Burgu, A., Karaer, Z. (2005) Parazit Hastalıklarında Tedavi, Türkiye Parazitoloji Derneği, İzmir.
Dumanlı, N., Karaer Z. (2010). Veteriner Protozooloji. Medisan Yayınevi, Ankara
Dobbelaere, D. A. E., McKeever, D. J. (2002). Theileria. CAB Direct Collection.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|