Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Radyoterapi > MANTIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MANTIK Birinci düzey İLH314 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Arapça
Koordinatör PROF. DR. AHMET KAYACIK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET KAYACIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş.Gör. Emrah Alagaş
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Örneklem ve Alıştırma.
Dersin amacı Doğru düşünmenin kurallarını, düşünceyi doğru ifade etmeyi öğretmek; düşünmede yanlışa düşmekten koruyacak bir beceriyi kazandırmak; klasik mantık konularını ve kavramlarını tanıtmak.
Dersin tanımı Klasik Mantık konularını içerir.

Dersin içeriği
1- Mantık İlmi, Konusu, Amacı, Yararı Ve Diğer İlimlerle İlişkisi
2- Dil Düşünce Ve Varlık
3- Mantıkta Özdeşlik Tümellik Ve Surilik
4- Beş Tümel, Kategoriler, Tanım-Betim
5- Önermeler Ve Türleri
6- Önermelerin Niteliği, Niceliği Ve Kipliği
7- Yüklemi Nicelikli Önermeler (Münharifât)
8- Önermelerin Çelişiği Ve Döndürülmesi
9- Kanıtlamalar, Kıyas Ve Türleri
10- Şartlı Kıyaslar
11- Bilimsel Kanıt-Burhan
12- Bilimsel Kanıt-Burhan (Devam)
13- Cedel (Topikler)
14- Muğalata (Sofistik Deliller)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kavramların çeşitliliğini fark eder.
2- Bazı kavramların diğerlerini kapsadığını görür.
3- Bir konuya yüklem olabilecek ya da olamayacak sözleri ayırt edebilir.
4- Çelişik hükümler vermeme konusunda dikkatli davranmanın önemini kavrar.
5- Sahip olduğu bilgilerin hangi şartlarda yeni bilgilere ulaştıracağını öğrenir.
6- Kesin bilgiye ulaştıran çıkarımlar ile zan ifade eden bilgilere ulaştran çıkarımları ayırteder.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Sorumluluğu altındaki radyoterapi cihazının çalıştırılması, kullanılması ve bakımını bilir. Cihazları kullanıma hazır hale getirir, olası arızaları sorumlu kişiye bildirir.
4- Tedavi öncesi kullanılacak malzemeleri hazır bulundurur.
5- Uzmanın belirlediği tedaviyi belirlenen ölçü ve hesaplara göre uygular. Radyoterapi sırasında hastanın durumunu kontrol eder.
6- Hastalar için her türlü koruma bloklarının hazırlanmasını bilir, hastanın immobilizasyonunun sağlanmasında, termoplastik maske ve aparatlarını uygulamaya hazır hale getirir ve uygulamada görev alır.
7- Otomatik banyo cihazlarının kullanır. Uzmanlarla birlikte simülasyon işlemlerine, port filmlerinin çekimi işlemlerine katılır ve cihazları kullanır.
8- Radyasyon güvenliğini bilir. Yok edilmesi gereken radyoaktif atık malzemenin çevreye zararlı olmasını önlemek için gereken tedbirlerin alınmasında görev alır.
9- Tümör oluşumu ve hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
10- Tehlike durumunda radyasyon güvenliği kurulunca hazırlanmış olan acil durum planını uygular.
11- Işın tedavisi görecek hastaların gereksinim duyabileceği her türlü yardımcı malzemeyi hazırlar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19- Sosyal hayata fiziksel ve duygusal olarak uyum sağlayarak toplum için sosyal sorumluluğunu yerine getirir.
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İbrahim Emiroğlu, Klasik Mantığa Giriş; Necati Öner, Klasik Mantık
Yardımcı Kaynaklar A. Cevdet Paşa, Mi’yar-ı Sedât; Ebheri, İsagûcî; Necip Taylan, Ana hatlarıyla Mantık; Şafak Ural, Temel Mantık; Doğan Özlem, Mantık; Teo Grünberg, Felsefe ve Felsefi Mantık Yazıları; Doç. Dr. Ruhattin YAZOĞLU, Doç Dr. Tuncay İMAMOĞLU, Klasik Mantık

Ders ile ilgili dosyalar