Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > HİDROBİYOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HİDROBİYOLOJİ Birinci düzey BİY320 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. FATİH DUMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATİH DUMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere sucul yaşamı, sucul canlıların fiziksel, kimyasal faktörlerle olan ilişkilerini, canlıların sucul yaşama uyumunu temel seviyede öğretmektir.
Dersin tanımı İç sulara genel bakış, göller, suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri, sulardaki canlı organizmalar, göllerde yaşam ve evrim, akarsular ve bunların biyolojik özellikleri, sucul yaşama uyum, deniz biyolojisi.

Dersin içeriği
1- Suyun temel özellikleri
2- İç suların sınıflandırılması: göller ve göllerin sınıflandırılması
3- Göllerin fiziksel özellikleri;stagnasyon ve sirkülasyon olayları
4- Göl suyunun kimyasal özellikleri: çözünmüş gazlar,pH ve etkileri
5- Göl suyunun kimyasal özellikleri: anorganik , organik maddeler ve etkileri
6- Göllerde ekolojik bölgeler; pelajik ve bentik bölge canlıları
7- Göllerin limnolojik olarak sınıflandırılması; göllerin evrimi ve ötrifikasyon
8- ARA SINAV
9- Lotik Ekosistemler ve özellikleri
10- Akarsuların fiziksel ve kimyasal özellikleri
11- Akarsularda kirlilik ve madde döngüsü
12- Akarsu canlılarının biyoçeşitliliği
13- Denizlerde ekolojik bölgeler ve biyoçeşitlilik.
14- Deniz suyunun fiziksel ve kimyasal özellikleri: anorganik , organik maddeler ve etkileri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sucul ekosistemlerin genel karakteristiklerini açıklayabilecektir.
2- Sucul yaşamı etkileyen fiziksel ve kimyasal parametreleri açıklayabilecektir.
3- Sucul canlıları biyoekolojik özelliklerine göre sınıflandırabilecektir.
4- Göllerde yaşam ve evrimi açıklayabilecektir.
5- Canlıların sucul yaşama uyumu hakkında bilgi verebilecektir.
6- Denizlerin ekolojik zonlarını gösterebilecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TANYOLAÇ, Jülide. 2009. Limnoloji: Tatlı su bilimi. Hatipoğlu Yayınları. ANKARA
Yardımcı Kaynaklar CİRİK, S., ve CİRİK, Ş., 2008. Limnoloji. E.Ü., Su Ürünleri Fakültesi Yayınları, Ders Kitabı Dizini, Bornova, İzmir

Ders ile ilgili dosyalar