Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEME SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI |
Birinci düzey |
5.1.22 |
|
9 |
1.00 |
1.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Öğrenci temel bilimler derslerini almış olmalı.
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KUTLAY GÜRBULAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. KUTLAY GÜRBULAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞ. GÖR. HAZAL AYSIN ASLAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik ve uygulamalı olarak yapılacaktır. Teorik derslerde slaty ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir. Uygulamalarda öğrencinin kendisinin katılımcı olması sağlanacak,istenildiğinde yardım edilecektir.
|
Dersin amacı
|
Evcil hayvanlarda meme sağlığının korumasında güncel yaklaşımlar vermek.
|
Dersin tanımı
|
Evcil hayvanlarda meme sağlığının korumasında güncel yaklaşımlar
|
1- |
Meme gelişimi ve yapısı
|
2- |
Meme gelişimi ve yapısı
|
3- |
Evcil hayvanlarda memenin fonksiyonları
|
4- |
Evcil hayvanlarda memenin fonksiyonları
|
5- |
Mastitisler ve mastitisten korunma
|
6- |
Mastitisler ve mastitisten korunma
|
7- |
Mastitisler ve mastitisten korunma
|
8- |
Mastitisler ve mastitisten korunma
|
9- |
Mastitisler ve mastitisten korunma
|
10- |
Sağım teknikleri, hijyen ve mastitisle ilişkisi
|
11- |
Memenin dolaşım bozuklukları
|
12- |
Meme ve meme başı derisi hastalıkları
|
13- |
Meme ve meme başı yaralanmaları ve operasyonları
|
14- |
Meme ve meme başı yaralanmaları ve operasyonları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Evcil hayvanlarda memenin gelişimi ve anatomik yapısını öğrenecektir.
|
2- |
Evcil hayvanlarda memenin fonksiyonlarını öğrenecektir.
|
3- |
Evcil hayvanlarda Mastitisleri ve mastitisten korunma yollarını öğrenecektir
|
4- |
Çiftlik hayvanlarında Sağım teknikleri, hijyen ve mastitisle ilişkisini öğrenecektir.
|
5- |
Evcil hayvanlarda memenin dolaşım bozukluklarını, meme ve meme başı derisi hastalıklarını ve bunlardan korunma yollarını öğrenecektir.
|
6- |
Evcil hayvanlarda Meme ve meme başı yaralanmaları ve operasyonlarını öğrenecektir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
|
|
2- |
Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
|
|
3- |
Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
|
|
4- |
Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
|
|
5- |
Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
|
|
6- |
Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
|
|
7- |
Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
|
|
8- |
Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
|
|
9- |
Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
|
|
10- |
Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
|
|
11- |
Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
|
|
12- |
Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
|
|
13- |
Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
|
|
14- |
İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
|
|
15- |
Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
1
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
30
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İneklerde Meme Sağlığı ve Sorunları (Baştan A, 2010, Ankara)
Evcil hayvanlarda Mastitis (Şenünver A, Kırşan İ 1995, İstanbul)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Update on bovine Mastitis (Uderson KL, 1993, Saunders WB
|
|