Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > EV TEKSTİLLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EV TEKSTİLLERİ Birinci düzey TTY 409 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLHAN GÜLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğretim Üyesi GÜLHAN GÜLER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Ev tekstili malzemeleri, özellikleri, ev teksitili üretimi, enteriyörde ev tekstilinin yeri, ev tekstili tasarımı, tasarım yöntemleri, kullanım alanına göre ev tekstilleri ve türleri, ev tekstilleri üretiminde kullanılan teknoloji ve donanımların öğrenilmesini amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Ev tekstilinde kullanılan tekstil yapıları ve malzeme özellikleri, Kullanılan tekstil işlemlerinin açıklanması, Ev tekstil tasarımı, Kullanım yerine uygun tasarım örnekleri.

Dersin içeriği
1- EV TEKSTİLİ TEMEL TANIMLAMALAR, DÜNYADA VE TÜRKİYE''DE EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ TÜRKİYE EV TEKSTİLİ İHRACAT VE İTHALATI
2- DEKORASYON İLKELERİ, DEKORASYON ÇEŞİTLERİ, EV TEKSTİLİNDE MODA KLASİK, MODERN, COUNTRY, ETNİK TARZ
3- EV TEKSTİLLERİNDE OLMASI GEREKEN GENEL ÖZELLİKLER EV TEKSTİLİNDE KULLANILAN HAMMADDELER KUMAŞ ÇEŞİTLERİ ve ÖZELLİKLERİ
4- BEBEK VE ÇOCUK ODASI TEKSTİLLERİ
5- BANYO TEKSTİLLERİ
6- DEKORATİF ÖRTÜLER
7- NEVRESİM TAKIMLARI
8- PİKELER, YATAK ÖRTÜLERİ
9- MUTFAK TAKIMLARI
10- PERDELER
11- HURÇLAR, DEKORATİF YASTIK VE MİNDERLER
12- KOLTUK VE SANDALYE GİYDİRME
13- NANOTEKNOLOJİ İLE AKILLI EV TEKSTİLLERİ
14- EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜNÜN ÜRETEBİLECEĞİ NANO ÜRÜNLER
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ev tekstili temel tanımlamalar, Dünyada ve Türkiye''de ev tekstili sektörü, ihracat ve ithalat rakamları hakkında bilgi sahibi olmak
2- Ev tekstillerinde dekorasyon ilkeleri, dekorasyon çeşitleri ve moda hakkında bilgi sahibi olmak
3- Ev tekstillerinde olması gereken genel özellikler. Ev tekstilinde kullanılan hammaddeler, kumaş çeşitleri ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
4- Ev tekstillerinde renk çözümlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak
5- Kullanım alanına göre ev tekstilleri ve türleri. Ev tekstilleri üretiminde kullanılan teknoloji ve donanımlar hakkında bilgi sahibi olmak
6- Nanoteknoloji ile akıllı ev tekstilleri, ev tekstili sektörünün üretebileceği nano ürünler hakkında bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   1
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   61

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1. Dekor vaşego doma. Moskova. Rosmen, 2007 2. Delları V.V. Texnologiya, konstruirovaniye i izgotovleniye ştor. Moskova, Vuzovskaya kniga, 2004 3. Kataloglar ve dergiler, internet siteleri

Ders ile ilgili dosyalar