Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veterinerlik Mikrobiyolojisi (yüksek Lisans) > YABANCI DİL ÖĞRETMENLİĞİNDE MESLEKİ GELİŞİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YABANCI DİL ÖĞRETMENLİĞİNDE MESLEKİ GELİŞİM İkinci düzey AÖP 408 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AYSIN KALAYCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCRT. ÖĞRT. GÖR. SAFİ ERBAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Bu derste mesleki gelişimin tanımı ve kariyer yapmada niye önemli olduğu üzerinde durulacaktır. Çok yoğun çalışan öğretmenlerin bile hem kurum içinde yapılan hem de meslek hayatları boyunca katılmaları gereken mesleki faaliyetlere nasıl zaman ayırabilecekleri gerçekçi öneriler ve somut örnekler sunularak anlatılacaktır. Ayrıca, bu ders öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerinde yüksek standartları yakalamada ve kariyer yapmada gösterdikleri kararlılığı teşvik edici olmayı da amaçlamaktadır.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Meslek Seçiminde Bilinmesi Gerekenler
2- Mesleki Gelişim Etkinliklerinin Yabancı Dil Öğretmenlerine Olan Katkısı
3- Yabancı Dil Öğretmen Adaylarının Mesleki Yeterlilik acısından kendilerini Geliştirme isteklerinin Belirlenmesi
4- Yabancı Dil Öğretmenlerinin Eğitbilimsel ve Alan Bilgisi Açısından Değerlendirilmesi
5- Türkiye de Yabancı Dil Eğitimi: Reformlar, Yönelimler ve Öğretmenlerimiz
6- Türkiye ve Almanya da Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması
7- Avrupa Konseyi Ortak Dil Kriterleri Çerçeve Programı ve Türkiye de Yabancı Dil Öğretim Süreçleri.
8- Arasınav
9- Öğretmen Adaylarına Yansıtmayı Öğretmek: Portfolyo Çalışması
10- Öğretmen Adaylarına Yansıtmayı Öğretmek: Portfolyo Çalışması
11- Yabancı Dil Öğretimi ve Etik
12- Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Tartışması
13- Yabancı Dil Öğretmeni Adaylarının ve Öğretmenlerin “Drama Teknikleri” Konusunda Farkındalık Düzeyleri
14- Yabancı Dil Öğretmeni Adaylarının ve Öğretmenlerin “Drama Teknikleri” Konusunda Farkındalık Düzeyleri
15- Finalsınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- - Öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerinde yüksek standartları yakalamada ve kariyer yapmada gösterdikleri kararlılığı teşvik edici olmayı da amaçlamaktadır.
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öğretim Eklemanı tarafından oluşturulacaktır.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar