Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ III (GÜREŞ)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ III (GÜREŞ) Birinci düzey UZM 419 Seçmeli 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik, birebir ders verme
Dersin amacı Güreş sporuna yönelik antrenörlük bilgi ve becerilerini kazandırmak.
Dersin tanımı Güreş antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri kazandırmak. Liderlik, gözlem, yetenek analizi, karar alma ve uygulama becerisi kazandırmak. Farklı türde ve nitelikte antrenman programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmak. Bilimsel veriler ışığında nitelikli güreş antrenörü yetiştirmek.

Dersin içeriği
1- Güreşte ısınma, soğuma ve esnekliğin önemi
2- Güreşte ısınma, soğuma ve esnekliğin önemi
3- Güreşte enerji sistemleri, toparlanma, dinlenme.
4- Güreşte enerji sistemleri, toparlanma, dinlenme
5- Güreşe özgü motor beceriler
6- Güreşe özgü motor beceriler
7- Yerde yapılan Güreş tekniklerinin öğretilmesi
8- Ayakta güreş tekniklerinin öğretilmesi
9- Kombinasyonlu teknikler ve analizi
10- Kombinasyonlu teknikler ve analizi
11- Kombinasyonlu teknikler ve analizi
12- Taktiksel oyun, strateji geliştirme
13- Taktiksel oyun, strateji geliştirme
14- Güreş ile ilgili (kuralllar, takım ve bireysel dereceler, şampiyonlar vb.) güncel bilgiler
15- Final snavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci; güreş teknik becerilerini öğrenir, açıklar ve uygular.;
2- Öğrenci; güreşte kombinasyonlu teknikleri öğrenir açıklar ve uygular.;
3- Öğrenci; güreşte taktik ve strateji geliştirmeyi öğrenir, açıklar ve uygular.;
4- Öğrenci; güreşin fiziksel ve fizyolojik yanıtlarını öğrenir, açıklar ve yorumlar. ;
5- Öğrenci; güreşte atak savunma ve kontra-atak becerilerini öğrenir, açıklar ve uygular.;
6- Öğrenci; güreş ile ilgili güncel bilgilere nasıl ve nereden ulaşacağını öğrenir ve açıklar.;
7- Güreşte kombine teknikleri açıklar ve uygular;
8- Öğrenci; güreş ile ilgili güncel bilgilere nasıl ve nereden ulaşacağını öğrenir ve açıklar.;
9- Güreşte günlük ve yıllık planlar geliştirir.;
10- Güreşte yetenek seçimi modellerini uygular;

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Açak M. (2001). Güreş Öğreniyorum, Kubbealtı Yayıncılık, Malatya. 2. Fıla, Wrestling Manual For Choaches, (2009). Yerevan. 3. Yıldıran İ. (2000). Geleneksel Yağlı Güreşin, Kültürel, Yapısal Ve Bilimsel Açıdan Modern Minder Güreşiyle Farklılıklarının Değerlendirilmesi, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi;5(1) S.53- 62, Ankara. 4. Tgf. (1990). Uluslar Arası Amatör Güreş Federasyonu, Uluslar Arası Güreş Kaideleri, Serbest, Grekoromen ve Bayanlar Güreşi, Ankara. 5. Gökdemir, K. (2000). Güreş Antrenmanının Bilimsel Temelleri. Ankara: Poyraz Ofset.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar