Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve pratik, birebir ders verme
|
Dersin amacı
|
Güreş sporuna yönelik antrenörlük bilgi ve becerilerini kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Güreş antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri kazandırmak. Liderlik, gözlem, yetenek analizi, karar alma ve uygulama becerisi kazandırmak. Farklı türde ve nitelikte antrenman programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmak. Bilimsel veriler ışığında nitelikli güreş antrenörü yetiştirmek.
|
1- |
Güreşte ısınma, soğuma ve esnekliğin önemi
|
2- |
Güreşte ısınma, soğuma ve esnekliğin önemi
|
3- |
Güreşte enerji sistemleri, toparlanma, dinlenme.
|
4- |
Güreşte enerji sistemleri, toparlanma, dinlenme
|
5- |
Güreşe özgü motor beceriler
|
6- |
Güreşe özgü motor beceriler
|
7- |
Yerde yapılan Güreş tekniklerinin öğretilmesi
|
8- |
Ayakta güreş tekniklerinin öğretilmesi
|
9- |
Kombinasyonlu teknikler ve analizi
|
10- |
Kombinasyonlu teknikler ve analizi
|
11- |
Kombinasyonlu teknikler ve analizi
|
12- |
Taktiksel oyun, strateji geliştirme
|
13- |
Taktiksel oyun, strateji geliştirme
|
14- |
Güreş ile ilgili (kuralllar, takım ve bireysel dereceler, şampiyonlar vb.) güncel bilgiler
|
15- |
Final snavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci; güreş teknik becerilerini öğrenir, açıklar ve uygular.;
|
2- |
Öğrenci; güreşte kombinasyonlu teknikleri öğrenir açıklar ve uygular.;
|
3- |
Öğrenci; güreşte taktik ve strateji geliştirmeyi öğrenir, açıklar ve uygular.;
|
4- |
Öğrenci; güreşin fiziksel ve fizyolojik yanıtlarını öğrenir, açıklar ve yorumlar. ;
|
5- |
Öğrenci; güreşte atak savunma ve kontra-atak becerilerini öğrenir, açıklar ve uygular.;
|
6- |
Öğrenci; güreş ile ilgili güncel bilgilere nasıl ve nereden ulaşacağını öğrenir ve açıklar.;
|
7- |
Güreşte kombine teknikleri açıklar ve uygular;
|
8- |
Öğrenci; güreş ile ilgili güncel bilgilere nasıl ve nereden ulaşacağını öğrenir ve açıklar.;
|
9- |
Güreşte günlük ve yıllık planlar geliştirir.;
|
10- |
Güreşte yetenek seçimi modellerini uygular;
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
4
|
12
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
4
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Açak M. (2001). Güreş Öğreniyorum, Kubbealtı Yayıncılık, Malatya.
2. Fıla, Wrestling Manual For Choaches, (2009). Yerevan.
3. Yıldıran İ. (2000). Geleneksel Yağlı Güreşin, Kültürel, Yapısal Ve Bilimsel Açıdan Modern Minder Güreşiyle Farklılıklarının Değerlendirilmesi, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi;5(1) S.53-
62, Ankara.
4. Tgf. (1990). Uluslar Arası Amatör Güreş Federasyonu, Uluslar Arası Güreş Kaideleri, Serbest, Grekoromen ve Bayanlar Güreşi, Ankara.
5. Gökdemir, K. (2000). Güreş Antrenmanının Bilimsel Temelleri. Ankara: Poyraz Ofset.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları
|
|