Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEZUNİYET PROJESİ I |
Birinci düzey |
TUR409 |
Zorunlu |
7 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ PEMBE ÜLKER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Erşan YILDIZ; Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ÜLKER; Arş. Gör. Dr. Pembe ÜLKER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze ve Danışmanlık
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin ilgi duyduğu ve merak ettiği bir konuda araştırma projesi hazırlayabilmesini öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öğrenciler Bitirme Tezi II dersinde yazacakları tezin konusunu belirlerler ve öğretim elemanı nezaretinde konu seçip, seçtikleri konuya yönelik kaynak toplayarak, öğretim elemanının nezaretinde tez ön raporu (araştırma projesi) hazırlarlar.
|
1- |
Bilimsel çalışma yapmaya yönelik öğrencileri bilgilendirme, lisans bitirme tezi seçimi konusunda çerçeve konuların belirlenmesi.
|
2- |
Araştırma yöntemleri hakkında genel bilgiler verme, birincil ve ikincil kaynakları tarama, web sayfaları, istatistikler ve tabloları yorumlama.
|
3- |
Anket, mülakat ve gözlem yapma gibi günümüzde kullanılan çeşitli bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgiler verme.
|
4- |
Hangi yöntemin hangi araştırmalar için daha uygun olacağının belirlenmesi ve bu konuda öğrencilerle tartışma.
|
5- |
Alıntı yapma teknikleri ve yöntemleri nasıl olmalıdır? Atıf sistemleri hakkında bilgiler verme ayrıca parantez not sistemi konusunu detaylı inceleme.
|
6- |
Bir bilimsel çalışmanın biçimsel çerçevesinin çizilmesi. Daha sonra daha detaylar hakkında bilgi verilmesi.
|
7- |
Seçilecek konu hakkında olmak üzere; seçilecek konunun önemi ve kapsamı, çalışmanın amacı (hipotezin tespiti), çalışmanın metodolojisinin belirlenmesi konusunda bilgi vermek ve bir çalışma planının nasıl oluşturulacağı konusunu irdelemek.
|
8- |
Bir çalışmada öncelikli olarak teorik bir çerçevenin belirlenmesinin ve sosyal bilimler açısından kavramsal çerçevenin tespit edilmesinin öneminin tartışılması.
|
9- |
Öğrencilerin tez konularının tespitine yönelik çalışmalar.
|
10- |
Öğrencilerin tez konularının tespit edilmesi ilgili konunun avantajlarının ve dezavantajlarının tartışılması.
|
11- |
Bitirme tez konularının tespit edilmesi.
|
12- |
İlgili konular hakkında mevcut literatürün taranması ve tartışılması.
|
13- |
Ön Raporun teslim edilmesi.
|
14- |
Karşılaşılan sorunların tespit edilip ders hocası tarafından çözümlerin üretilmesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler, bilimsel bir raporun, çalışmanın ve makalenin nasıl yazılacağını kavrarlar.
|
2- |
Veri toplama ve literatür taraması yapabilirler
|
3- |
Tablo ve istatistiksel bilgileri yorumlayabilirler.
|
4- |
Birincil ve ikincil veri kaynakları hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
5- |
Analitik düşünme, yorumlama ve yazmayı öğrenirler.
|
6- |
Kaynak kullanma tekniğini kavrarlar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
|
|
3- |
İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
5- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
|
|
6- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
|
|
7- |
Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
|
|
8- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
|
|
9- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
|
|
10- |
İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
|
|
11- |
Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
|
|
12- |
Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
|
|
13- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
|
|
14- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
|
|
15- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
|
|
16- |
Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
|
|
17- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
|
|
18- |
Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
|
|
19- |
Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
|
|
20- |
Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
5
|
3
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
5
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
58
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Zorunlu bir ders kitabı bulunmamaktadır. Ancak bilimsel yazım kriterleri ile ilgili bir literatür tavsiye edilir
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öğrencinin araştırma alanına göre kaynak kitap tavsiye edilir
|
|