Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > BESLENME VE DİYETETİK ALANINDA ETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BESLENME VE DİYETETİK ALANINDA ETİK Birinci düzey BES 428 Seçmeli 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE ÖZÇALIŞKAN İLKAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HATİCE ÖZÇALIŞKAN İLKAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Anlatım, Tartışma
Dersin amacı Beslenme ve Diyetetik eğitimi süresince ve diyetisyenlik mesleği uygulamalarında, etik kurallar zemininde davranma, düşünme, araştırma, yayınlama yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin tanımı Etik ve ilişkili kavramlar, meslek çerçevesince etik ikilemler ve etik karar verme mekanizmaları, beslenme ve diyetetik eğitimi sürecinde, uygulama alanlarında etik kuralları gözeterek davranma, diyetisyenlerin topluma, hasta ve danışanlara, meslektaşlara ve diğer meslek gruplarına karşı sorumlukları ve davranışlarının meslek etiğine uygunluğunu işleyen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Etik ve İlişkili Kavramlar
2- Mesleki Etik, Sağlık Bilimlerinde Etik, Biyoetik
3- Mesleki Etik, Sağlık Bilimlerinde Etik, Biyoetik
4- Etik Kurullar
5- Araştırma ve Yayın Etiği
6- Etik İkilemler ve Etik Karar Verme
7- Ara Sınav
8- Beslenme ve Diyet Akademisi’nin Etik Kodlar Rehberi
9- Beslenme ve Diyet Akademisi’nin Etik Kodlar Rehberi – Örnek Senaryolar
10- Beslenme ve Diyetetik Eğitim Sürecinde Etik
11- Beslenme ve Diyetetik Araştırmalarında Etik
12- Beslenme ve Diyetetik Uygulama Alanlarında Etik
13- Beslenme ve Diyetetik Uygulama Alanlarında Etik
14- Beslenme ve Diyetetik Uygulama Alanlarında Etik
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Etik kavramını ve ilişkili kavramları/teorileri öğrenir.
2- Etik ikilemleri ve ihlalleri tanımlar; meslek uygulamalarındaki etik ikilemleri ve ihlalleri bu çerçevede tanımlayabilir.
3- Etik sorunlarda, etik karar verme sürecini uygulamayı öğrenir.
4- Eğitim ve meslek yaşamında etik kurallara uygun kararlar verir ve davranış sergiler.
5- Meslek uygulamalarında, iletişimde olduğu hastalar, danışanlar, meslektaşlar, diğer meslek gruplarına karşı sorumluluklarını ve davranışlarını meslek etiği tabanına dayandırır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 1 2
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Encyclopedia of Food and Agricultural Ethics (Paul B. Thompson, David M. Kaplan, 2014,London, e-book) Code of Ethics for the Nutrition and Dietetics Profession, The Academy of Nutrition and Dietetics (online); International Code of Ethics and Code of Good Practice, ICDA (online); Diyetisyenlik Eğitimi ve Meslek Etiği (Prof. Dr. Muhittin Tayfur ve ark., 2014, Ankara)

Ders ile ilgili dosyalar