Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE ÖZÇALIŞKAN İLKAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HATİCE ÖZÇALIŞKAN İLKAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, Tartışma
|
Dersin amacı
|
Beslenme ve Diyetetik eğitimi süresince ve diyetisyenlik mesleği uygulamalarında, etik kurallar zemininde davranma, düşünme, araştırma, yayınlama yeterliliği kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Etik ve ilişkili kavramlar, meslek çerçevesince etik ikilemler ve etik karar verme mekanizmaları, beslenme ve diyetetik eğitimi sürecinde, uygulama alanlarında etik kuralları gözeterek davranma, diyetisyenlerin topluma, hasta ve danışanlara, meslektaşlara ve diğer meslek gruplarına karşı sorumlukları ve davranışlarının meslek etiğine uygunluğunu işleyen bir derstir.
|
1- |
Etik ve İlişkili Kavramlar
|
2- |
Mesleki Etik, Sağlık Bilimlerinde Etik, Biyoetik
|
3- |
Mesleki Etik, Sağlık Bilimlerinde Etik, Biyoetik
|
4- |
Etik Kurullar
|
5- |
Araştırma ve Yayın Etiği
|
6- |
Etik İkilemler ve Etik Karar Verme
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Beslenme ve Diyet Akademisi’nin Etik Kodlar Rehberi
|
9- |
Beslenme ve Diyet Akademisi’nin Etik Kodlar Rehberi – Örnek Senaryolar
|
10- |
Beslenme ve Diyetetik Eğitim Sürecinde Etik
|
11- |
Beslenme ve Diyetetik Araştırmalarında Etik
|
12- |
Beslenme ve Diyetetik Uygulama Alanlarında Etik
|
13- |
Beslenme ve Diyetetik Uygulama Alanlarında Etik
|
14- |
Beslenme ve Diyetetik Uygulama Alanlarında Etik
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Etik kavramını ve ilişkili kavramları/teorileri öğrenir.
|
2- |
Etik ikilemleri ve ihlalleri tanımlar; meslek uygulamalarındaki etik ikilemleri ve ihlalleri bu çerçevede tanımlayabilir.
|
3- |
Etik sorunlarda, etik karar verme sürecini uygulamayı öğrenir.
|
4- |
Eğitim ve meslek yaşamında etik kurallara uygun kararlar verir ve davranış sergiler.
|
5- |
Meslek uygulamalarında, iletişimde olduğu hastalar, danışanlar, meslektaşlar, diğer meslek gruplarına karşı sorumluluklarını ve davranışlarını meslek etiği tabanına dayandırır.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
1
|
2
|
Ödevler
|
1
|
8
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
48
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Encyclopedia of Food and Agricultural Ethics (Paul B. Thompson, David M. Kaplan, 2014,London, e-book)
Code of Ethics for the Nutrition and Dietetics Profession, The Academy of Nutrition and Dietetics (online);
International Code of Ethics and Code of Good Practice, ICDA (online);
Diyetisyenlik Eğitimi ve Meslek Etiği (Prof. Dr. Muhittin Tayfur ve ark., 2014, Ankara)
|
|