Giriş | English

Lisans > Adalet Meslek Yüksekokulu > Ceza İnfaz ve Güvenlik Hizmetleri > GENEL HÜCRE BİYOLOJİ (BİLİMSEL HAZIRLIK)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL HÜCRE BİYOLOJİ (BİLİMSEL HAZIRLIK) Birinci düzey TIB 000 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans ve Yüksek Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR.HAMİYET ALTUNTAŞ, PROF.DR. HALİT CANATAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Hücrenin ve hücre çekirdeğinin yapı ve fonksiyonları ile DNA, RNA ve protein sentezini, hücre bölünmesini ve hücrelerarası haberleşmeyi öğrencilere öğretmek.
Dersin tanımı Bütün olarak bir hücrenin tüm detaylı özellikleri.

Dersin içeriği
1- Hücre biyolojisine giriş, Hücrenin evrimi, prokaryotik, ökaryotik hücreler
2- Deneysel model olarak hücreler
3- Hücre Biyolojisinin (Temel) Gereçleri
4- Hücrelerin moleküler bileşimi
5- Hücre zarı ve özellikleri, Sitoiskelet ve hücrelerarası bağlantılar
6- Sitoplazmik organeller
7- Hücre çekirdeği
8- Vize
9- DNA yapısı ve DNA Replikasyonu
10- RNA yapısı ve RNA Sentezi
11- Protein sentezi
12- Hücre Döngüsü, Mitoz, amitoz ve Mayoz hücre bölünmeleri
13- Hücre ölümleri
14- Hücrelerarası haberleşme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doldurulacak
2- Doldurulacak
3- Doldurulacak
4- Doldurulacak
5- Doldurulacak
6- Doldurulacak
7- Doldurulacak
8- Doldurulacak
9- Doldurulacak
10- Doldurulacak

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Dersin kavramlarını bilme
2- Genel hukuk dersleri içinde yeri
3- Dersin mesleki eğitime katkısı
4- Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5- Sorunlara çözüm bulabilme
6- Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7- İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8- Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9- Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10- İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11- Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 60 60
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 60 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 1
Kısa sınav 0 1
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   2
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   1
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   1
Genel toplam   2

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  yok