Ön koşul dersleri
|
Lisans ve Yüksek Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF.DR.HAMİYET ALTUNTAŞ, PROF.DR. HALİT CANATAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Hücrenin ve hücre çekirdeğinin yapı ve fonksiyonları ile DNA, RNA ve protein sentezini, hücre bölünmesini ve hücrelerarası haberleşmeyi öğrencilere öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Bütün olarak bir hücrenin tüm detaylı özellikleri.
|
1- |
Hücre biyolojisine giriş, Hücrenin evrimi,
prokaryotik, ökaryotik hücreler
|
2- |
Deneysel model olarak hücreler
|
3- |
Hücre Biyolojisinin (Temel) Gereçleri
|
4- |
Hücrelerin moleküler bileşimi
|
5- |
Hücre zarı ve özellikleri, Sitoiskelet ve hücrelerarası bağlantılar
|
6- |
Sitoplazmik organeller
|
7- |
Hücre çekirdeği
|
8- |
Vize
|
9- |
DNA yapısı ve DNA Replikasyonu
|
10- |
RNA yapısı ve RNA Sentezi
|
11- |
Protein sentezi
|
12- |
Hücre Döngüsü, Mitoz, amitoz ve Mayoz hücre bölünmeleri
|
13- |
Hücre ölümleri
|
14- |
Hücrelerarası haberleşme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Doldurulacak
|
2- |
Doldurulacak
|
3- |
Doldurulacak
|
4- |
Doldurulacak
|
5- |
Doldurulacak
|
6- |
Doldurulacak
|
7- |
Doldurulacak
|
8- |
Doldurulacak
|
9- |
Doldurulacak
|
10- |
Doldurulacak
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Dersin kavramlarını bilme
|
|
2- |
Genel hukuk dersleri içinde yeri
|
|
3- |
Dersin mesleki eğitime katkısı
|
|
4- |
Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
|
|
5- |
Sorunlara çözüm bulabilme
|
|
6- |
Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
|
|
7- |
İşyerindeki yapacağı işe katkısı
|
|
8- |
Bir üst öğrenime geçişte katkısı
|
|
9- |
Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
|
|
10- |
İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
|
|
11- |
Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
60
|
60
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
60
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
1
|
Kısa sınav
|
0
|
1
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
2
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
1
|
Genel toplam
|
|
2
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|