Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > RADYO TELEVİZYON REKLAMCILIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RADYO TELEVİZYON REKLAMCILIĞI Birinci düzey HİT 321 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri NONE
Eğitimin dili Turkish
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. KÜRŞAD GÖLGELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı NONE
Dersin veriliş şekli FACE TO FACE
Dersin amacı The main purpose of the course is to give the theoretical knowledge about the application in the context of radio and television advertising.
Dersin tanımı It is a collection of academic and practical information on radio and television advertising. The students gain insight into the theoretical information. Students gain experience in two basic areas, radio and television advertising.

Dersin içeriği
1- Televizyon Reklamcılığı -Türkiye''''de televizyon reklamcılığı -Reklamcılık sektöründeki meslek örgütleri
2- Reklamlara teorik bakış ve oryantalizme yönelik incelemeler
3- Reklamlara teorik bakış ve çocuk gelişimine yönelik incelemeler
4- Reklamlara teorik bakış ve feminist çalışmalara yönelik incelemeler
5- Reklamlara teorik bakış ve ekonomi politik incelemeler
6- Reklamlara teorik bakış ve tüketim kültürüne yönelik incelemeler
7- Reklam ve araştırma
8- Reklamda araştırmaya dayalı mesaj stratejisi oluşturma
9- Televizyon ve radyo reklamlarında yapım aşamaları
10- Reklamda yaratıcılığın önemi
11- Prodüksiyon ve post prodüksiyon teknikleri
12- Televizyon ve radyo reklamlarına yönelik örnek incelemeler
13- Reklam kampanyalarına yönelik örnek incelemeler
14- Yerel reklam çalışmalarına yönelik örnek incelemeler
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Televizyon reklamcılığı ile ilgili pre-prodüksiyon aşamasının öğrenilmesi
2- Televizyon reklamcılığı ile ilgili prodüksiyon aşamasının öğrenilmesi
3- Televizyon reklamcılığı ile ilgili post-prodüksiyon aşamasının öğrenilmesi
4- Radyo reklamcılığı ile ilgili teknik ve teorik bilginin öğrenilmesi
5- Sektör bağlamında uygulamaya yönelik bakış açısının kazanılması
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     30
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1)Reklamda mükemmele ulaşmak, Luslie Butterfield(Edt), Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2001 2)Televizyon Reklam Filmi Yapımı, Nesrin Tan Akbulut ve Eda Balkaş Erdoğan, Beta Basın Yayım, 2005
Yardımcı Kaynaklar Reklam Çekicilikleri (Cinsellik, Mizah, Korku), Müge Elden ve Uğur Bakır, İletişim Yayıncılık, 2010

Ders ile ilgili dosyalar