Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RADYO TELEVİZYON REKLAMCILIĞI |
Birinci düzey |
HİT 321 |
Seçmeli |
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
NONE
|
Eğitimin dili
|
Turkish
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. KÜRŞAD GÖLGELİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
NONE
|
Dersin veriliş şekli
|
FACE TO FACE
|
Dersin amacı
|
The main purpose of the course is to give the theoretical knowledge about the application in the context of radio and television advertising.
|
Dersin tanımı
|
It is a collection of academic and practical information on radio and television advertising. The students gain insight into the theoretical information. Students gain experience in two basic areas, radio and television advertising.
|
1- |
Televizyon Reklamcılığı
-Türkiye''''de televizyon reklamcılığı
-Reklamcılık sektöründeki meslek örgütleri
|
2- |
Reklamlara teorik bakış ve oryantalizme yönelik incelemeler
|
3- |
Reklamlara teorik bakış ve çocuk gelişimine yönelik incelemeler
|
4- |
Reklamlara teorik bakış ve feminist çalışmalara yönelik incelemeler
|
5- |
Reklamlara teorik bakış ve ekonomi politik incelemeler
|
6- |
Reklamlara teorik bakış ve tüketim kültürüne yönelik incelemeler
|
7- |
Reklam ve araştırma
|
8- |
Reklamda araştırmaya dayalı mesaj stratejisi oluşturma
|
9- |
Televizyon ve radyo reklamlarında yapım aşamaları
|
10- |
Reklamda yaratıcılığın önemi
|
11- |
Prodüksiyon ve post prodüksiyon teknikleri
|
12- |
Televizyon ve radyo reklamlarına yönelik örnek incelemeler
|
13- |
Reklam kampanyalarına yönelik örnek incelemeler
|
14- |
Yerel reklam çalışmalarına yönelik örnek incelemeler
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Televizyon reklamcılığı ile ilgili pre-prodüksiyon aşamasının öğrenilmesi
|
2- |
Televizyon reklamcılığı ile ilgili prodüksiyon aşamasının öğrenilmesi
|
3- |
Televizyon reklamcılığı ile ilgili post-prodüksiyon aşamasının öğrenilmesi
|
4- |
Radyo reklamcılığı ile ilgili teknik ve teorik bilginin öğrenilmesi
|
5- |
Sektör bağlamında uygulamaya yönelik bakış açısının kazanılması
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
30
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1)Reklamda mükemmele ulaşmak, Luslie Butterfield(Edt), Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2001
2)Televizyon Reklam Filmi Yapımı, Nesrin Tan Akbulut ve Eda Balkaş Erdoğan, Beta Basın Yayım, 2005
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Reklam Çekicilikleri (Cinsellik, Mizah, Korku), Müge Elden ve Uğur Bakır, İletişim Yayıncılık, 2010
|
|