Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > OKSİDATİF STRES VE ANTİOKSİDANLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OKSİDATİF STRES VE ANTİOKSİDANLAR Üçüncü düzey VFT 523 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MURAT KANBUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FERİDE KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı serbest radikallerin türleri, oluşumları, biyomoleküller üzerinde neden oldukları hasarlar ve oluşan bu oksidatif hasara karşı rol oynayan antioksidan savunma sistemlerin öğrenilmesidir.
Dersin tanımı Reaktif oksijen türlerinin etki mekanizmaları ve detoksifikasyonları ile antioksidan savunma sistemleri

Dersin içeriği
1- Serbest radikallerin tanımı
2- Metabolitleri ve kimyasal yapıları
3- Endojen kaynakları
4- Eksojen kaynakları
5- Serbest radikallerin hücresel hasar gelişimindeki rolleri
6- Serbest radikallerin ölçüm yöntemleri
7- Antioksidanların tanımı
8- Ara sınav
9- Hücre içi antioksidanlar
10- Membran antioksidanları
11- Hücre dışı antioksidanlar
12- Sınıflandırılamayan antioksidanlar
13- Antioksidanların ölçüm yöntemleri
14- Çeşitli hastalıkların patogenezinde serbest radikallerin ve antioksidanların rolü
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Reaktif oksijen türlerinin nasıl meydana geldiğini bilir
2- Oksidatif stress ve etki mekanizmalarını kavrar
3- Hastalıklar ve oksidatif stress arasında ilişki kurabilir
4- Reaktif oksijen türlerinin nasıl meydana geldiğini bilir
5- Oksidatif stress ve etki mekanizmalarını kavrar
6- Hastalıklar ve oksidatif stress arasında ilişki kurabilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Studies on Veterinary Medicine.
Yardımcı Kaynaklar Kılınç K, Kılınç A. Oksijen toksisitesinin aracı molekülleri olarak oksijen radikalleri. Hacettepe Tıp Dergisi 2002; 33(2): 110 – 118.Hayvan ve bitkilerde oksidatif stres ile antioksidanlar, Emrah Çaylak, derleme, 2011.

Ders ile ilgili dosyalar