Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Bitki Koruma > ZİRAİ KARANTİNA VE SERTİFİKASYONDA BİTKİ KORUMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ZİRAİ KARANTİNA VE SERTİFİKASYONDA BİTKİ KORUMA Birinci düzey BTS312 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBUBEKİR YÜKSEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. RAMAZAN CANHİLAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Ebubekir YÜKSEL
Dersin veriliş şekli Örgün (Yüz Yüze)
Dersin amacı Öğrencilere bitkisel karantinayı ve sertifikasyondaki Bitki Koruma çalışmalarını öğretmek
Dersin tanımı Ülkemizde bulunmayan zararlı hastalık etmenlerinin yurt içine girmelerini önlemek, ülkemizde bulunan zararlı ve hastalık etmenlerinin de bir bölgeden diğerine taşınmasını önlemeye yönelik çalışmalar (Yasal mücadele) konusunda gerekli bilgileri vermek amaçlanmaktadır. Ayrıca tohumluk tescil ve sertifikasyon sistemimizde kontrolü yapılması gereken hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojileri, zarar şekilleri ve yönetimi de öğrencilere tanıtılacaktır.

Dersin içeriği
1- Bitki Hastalık ve Zararlıları ile mücadelede karantina uygulamaları ve genel kavramlar
2- Karantina (tanımlar, önemi, tarihçe)
3- İç ve Dış Karantina Listesinde Bulunan Bitki Hastalıklarının İncelenmesi
4- İç ve Dış Karantina Listesinde Bulunan Bitki Zararlılarının İncelenmesi
5- Türkiye´de Karantina Mevzuatları ve Dünyada Karantina (EPPO) Laboratuvar Çalışması
6- Ödev Sunumları
7- Sertifikasyon, önemi, uygulanma gerekçeleri
8- Ara Sınav
9- Sertifikasyon için yasal düzenlemeler ve mevzuat
10- Tohumluk Sertifikasyonu (Giriş, amaç, önemi)
11- Tohumluk tescil ve sertifikasyon sistemimizde kontrolü yapılması gereken hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojileri
12- Meyvecilikte sertifikasyon (giriş, önemi, uygulamalar)
13- Meyvecilikte ve Tohumluk Sertifikasyonunda Yurt dışında uygulama örnekleri
14- Meyvecilikte ve Tohumluk Sertifikasyonunda Türkiye de uygulama örnekleri
15- Final
16- ---
17- ---
18- ---
19- ---
20- ---

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sertifikasyon ve karantina sistemleri ile ilgili uygulamalar, önemi ve yasal düzenlemeleri hakkında tüm teorik ve pratik bilgilerin öğrenilmesi
2- Ülkesel karantina konusunda bilgi sahibi olma
3- Dünyada karantina uygulamalarını öğrenme
4- Tohumluk Tescil ve Sertifikasyonu konusunda bilgilenmek
5- Tohumluk Tescil ve Sertifikasyonunda Bitki Koruma uygulamalarını öğrenme
6- ---
7- ---
8- ---
9- ---
10- ---

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
2- Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
3- Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
4- Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
5- Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
6- Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
7- Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
8- Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
9- Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
10- Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
11- Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
12- Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
13- Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
14- Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
15- Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
16- Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
17- Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
18- Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 1 3 3
Arazi çalışması 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı •Muthaiyan, M.C. 2009. Principles and Practices of Plant Quarantine. ISBN: 818424407X
Yardımcı Kaynaklar •Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, güncel kongre ve çalıştaylarda sunulan tebliğler ve çeşitli makaleler

Ders ile ilgili dosyalar