Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > ANALİZ III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANALİZ III Üçüncü düzey MÖP 207 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ----
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FATMA BERNA BENLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATMA BERNA BENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Çok değişkenli fonksiyonlar ve bu fonksiyonların limit, süreklilik ve türevlenebilme durumları.
Dersin tanımı Çok değişkenli fonksiyonlar; IRn’nin topolojisi, limit, süreklilik, fonksiyon dizi ve serileri; türev, yönlü türev, kısmi türev, kısmi türevin geometrik yorumu, yüksek mertebeden türevler ve zincir kuralı.

Dersin içeriği
1- Çok değişkenli fonksiyonlar
2- Çok değişkenli fonksiyonlar
3- IRn’nin topolojisi
4- Limit
5- Limit
6- Süreklilik
7- Fonksiyon dizi ve serileri
8- Fonksiyon dizi ve serileri
9- Ara sınav
10- Türev
11- Yönlü türev
12- Yönlü türev
13- Kısmi Türev, kısmi türevin geometrik yorumu
14- Kısmi Türev, kısmi türevin geometrik yorumu
15- Yüksek mertebeden türevler
16- Yüksek mertebeden türevler
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çok değişkenli fonksiyon kavramını açıklayabilecektir
2- Limit ve süreklilik kavramlarını ifade edebilecektir.
3- Fonksiyon dizi ve serisi kavramını açıklayabilecektir.
4- Türev, yönlü türev, kısmi türev kavramlarını açıklayabilecektir.
5- Kısmi türevi geometric olarak yorumlayabilecektir
6- Yüksek mertebeden türev hesaplayıp, zincir kuralı kavramını ifade edebilecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     83
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Analiz II, M. Balcı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar