Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Cerrahi(doktora) > MESLEK ÇALGISI IV (KANUN)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI IV (KANUN) Üçüncü düzey MÜZ208.4 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Repertuar, Türk müziği solfej ve kuramı
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DENİZ ERTÜRK DUMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı EMRE ERDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli ÖĞRENCİYLE BİRE BİR UYGULAMALI OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLİR.
Dersin amacı KANUN SAZINA HAKİMİYET VE BU SAZIN İCRASINI İLERİ SEVİYELERE TAŞIMAK
Dersin tanımı KANUN EĞİTİMİ DERSİ DİĞER TÜRK MÜZİĞİ SAZLARINDA OLDUĞU GİBİ HOCA- ÖĞRENCİ BİRLİKTELİĞİYLE SAĞLANAN BİR DERS OLUP BU SAZIN TÜM YÖNLERİYLE ÖĞRENCİYE AKTARILMASINI GÖZETİLMEKTEDİR.

Dersin içeriği
1- Tanburi Cemil Nikriz Longa
2- Tanburi Ali Efendi Suzidil Peşrev
3- Kantemiroğlu Sazkar Peşrev,
4- Hicaz Humayun Peşrev Veli Dede
5- Cinuçen Tanrıkorur Çargah Peşrev
6- Sadi Işılay Segah Sazsemaisi
7- ESERLERİN TEKRARI
8- ESERLERİN TEKRARI
9- FİNAL
10- Nikolaki Mahur Sazsemaisi, Tanburi Cemil Bey Hicazkar Peşrev
11- Lavtacı Andon Hüseyni Sazsemaisi, Neyzen Aziz Dede Uşşak Sazsemais
12- Tatyos Hüseyni Sazsemai, Alaeddin Yavaşça Acemaşiran Medha, Sedat Öztoprak Evc Sazsemai
13- Seyfettin Osmanoğlu Hüzzam Peşrev baraj parçasıdır. İlaveten yukardan seçilecek iki eser ile toplamda üç eser zorunlu sınav parçalarını oluşturacaktır.
14- FİNAL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Basit selerin tınlatılmasıyla seslere aşinalık sağlanır.
2- Türk müziği aralık kavarmının kurgulanmasına yardımıcı olunur.
3- Türk müziğinin içerisinde barındırdığı ara seslere aşinalık kazandırılır.
4- Türk müziği ritm unsurları kazandırılır.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Halil Karaduman method kitabı, Tahir Aydoğdu method kitabı
Yardımcı Kaynaklar İsmail Hakkı Özkan

Ders ile ilgili dosyalar