Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > NANO FOTONİK YAPILARIN NÜMERİK KARAKTERİZOSYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NANO FOTONİK YAPILARIN NÜMERİK KARAKTERİZOSYONU İkinci düzey EEM 541 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERDEM ASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Erdem ASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Nanofotonik yapıların, optik karakterizasyonunun bilgisayar ortamında numerik olarak elde edilmesi.
Dersin tanımı Nanaofotonik yapıların sonlu farklar zaman domeni gibi numerik yöntemler ile karakterizasyonu.

Dersin içeriği
1- Nanofotonik ile ilgili tanıtım ve literatür incelemesi.
2- Nanofotonikte kullanılan numerik karakterizasyon yöntemleri
3- Nanofotonikte kullanılan numerik karakterizasyon yöntemleri
4- Nanofotonik karakterizasyonda kullanılacak yazılımın tanıtılması ve örnek uygulama.
5- Yazılım ile numerik karakterzasyonun otomatikleştirilmesi.
6- Plazmonik yapıların karakterizasyonu
7- Plazmonik yapıların karakterizasyonu
8- Plazmonik yapıların karakterizasyonu
9- Plazmonik yapıların karakterizasyonu
10- Plazmonik yapıların karakterizasyonu
11- Dielektrik yapıların karakterizasyonu
12- Dielektrik yapıların karakterizasyonu
13- Dielektrik yapıların karakterizasyonu
14- Dielektrik yapıların karakterizasyonu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir nanofotonik yapıyı bilgisayar ortamında modelleyebilecektir.
2- Bir nanofotonik yapıyı numerik olarak karakterize edebilecektir.
3- Numerik benzetim sonucunde elde edilen sonuçları işleyerek grafik üretebilecektir.
4- Numerik benzetim sonucunde elde edilen sonuçları işleyerek yeni sonuçlar elde edebilecektir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Computational Photonics
Yardımcı Kaynaklar Marek S. WARTAK

Ders ile ilgili dosyalar