Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UYDU HABERLEŞME SİSTEMLERİ |
İkinci düzey |
EEM 512 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM DEVELİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İBRAHİM DEVELİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders, çoğunluğu teorik olmak üzere öğretim elemanı ve öğrenci merkezli verilmektedir. Dersin tamamlanmasına 4-5 hafta kala ise öğrencilere çeşitli araştırma ödevleri verilerek tamamen öğrenci merkezli eğitim yolu takip edilmektedir.
|
Dersin amacı
|
Uydu haberleşme sistemlerinin temel prensipleri, çalışma şekilleri ve uydu haberleşmesinin temel kavramları hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Uydu haberleşme sistemlerinin temelleri, haberleşme linklerinin analiz ve tasarımı, frekanslar ve dalga yayılımı, temelband işaretler, modülasyon ve kodlama, haberleşme uyduları, uyduların yörüngeleri ve uydu ağları, çoklu erişim, gezgin uydu sistemleri ve mimarisi, uydu sistemlerinde yazılım teknikleri, modelleme ve benzetim, geleceğe yönelik gelişmeler ve uygulamalar, mevcut uydu sistemleri için tasarımlar, VSAT sistemleri.
|
1- |
Uydu haberleşme sistemlerinin temelleri,
|
2- |
Haberleşme linklerinin analiz ve tasarımı,
|
3- |
Frekanslar ve dalga yayılımı,
|
4- |
Temelband işaretler,
|
5- |
Modülasyon ve kodlama,
|
6- |
Haberleşme uyduları,
|
7- |
Uyduların yörüngeleri ve uydu ağları,
|
8- |
Çoklu erişim,
|
9- |
Gezgin uydu sistemleri ve mimarisi,
|
10- |
Uydu sistemlerinde yazılım teknikleri,
|
11- |
Modelleme ve benzetim,
|
12- |
Geleceğe yönelik gelişmeler ve uygulamalar,
|
13- |
Mevcut uydu sistemleri için tasarımlar, VSAT sistemleri.
|
14- |
Mevcut uydu sistemleri için tasarımlar, VSAT sistemleri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
|
2- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
3- |
Uyduların tarihinin öğrenilmesi
|
4- |
Uydu çeşitleri ve yörüngesel paternlerin öğrenilmesi
|
5- |
Uydu sistem hat modelleri, uydu sistem parametreleri ve uydu sistemi hat denklemlerinin anlaşılması
|
6- |
Uydu çoklu erişim düzenlemelerinin öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
12
|
4
|
48
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
T. T. Ha, Digital Satellite Communications, McGraw-Hill, 1986.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
D. Roddy, Satellite Communications, McGraw-Hill, 2001.
|
|