Ön koşul dersleri
|
Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve pratik
|
Dersin amacı
|
Bu kursun amacı öğrencilere Flüoresan İn Sitü Hibridizasyon Prensipleri ve Uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır
|
Dersin tanımı
|
öğrencilere Flüoresan İn Sitü Hibridizasyon Prensipleri ve Uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır
|
1- |
FISH''e Giriş
FISH nedir ve ne amaçla kullanılır?
FISH''in tarihçesi ve önemi.
FISH yöntemiyle nasıl hedeflenen nükleik asitler belirlenir?
|
2- |
FISH İçin Probe Tasarımı ve Hazırlığı
FISH probu nedir ve nasıl tasarlanır?
FISH probu hazırlama yöntemleri.
Probu işaretlemek için kullanılan farklı floresan boyalar.
|
3- |
FISH Hibridizasyonu
FISH hibridizasyonu nedir ve nasıl gerçekleştirilir?
Hibridizasyon koşulları ve optimizasyonu.
Denatürasyon, hibridizasyon ve yıkama adımları.
|
4- |
FISH İşaretlemesi ve Görselleştirme
Hibritleşme sonrası probun işaretlenmesi.
İşaretlenmiş probun görselleştirilmesi için kullanılan yöntemler.
Mikroskopik inceleme ve görüntü analizi.
|
5- |
Konvansiyonel FISH Teknikleri
Konvansiyonel FISH yöntemleri ve uygulama alanları.
Kromozomların FISH ile analizi.
Kromozomal anormalliklerin saptanması.
|
6- |
FISH ile Gen Haritalama
FISH''in gen haritalama çalışmalarındaki rolü.
Gen bölgelerinin FISH ile belirlenmesi.
İn situ hibridizasyonun genetik haritalama projelerindeki kullanımı.
|
7- |
Vize
|
8- |
Yüksek Çözünürlüklü FISH Teknikleri
Yüksek çözünürlüklü FISH yöntemleri ve uygulamaları.
Multi-color FISH teknikleri.
Subtelomerik FISH ve sentromerik FISH.
|
9- |
FISH ile Onkogen Analizi
FISH''in kanser genetiği çalışmalarındaki önemi.
Onkogenlerin FISH ile analizi.
Kanserli hücrelerde kromozomal anormalliklerin saptanması.
|
10- |
FISH ile Moleküler Sitogenetik
FISH''in moleküler sitogenetik çalışmalarındaki kullanımı.
Farklı kromozomal bozuklukların FISH ile saptanması.
FISH''in tıbbi tanı ve genetik danışmanlıkta rolü.
|
11- |
FISH ile Moleküler Biyolojik Araştırmalar
FISH''in moleküler biyolojik araştırmalarda kullanımı.
Gen ifadesi ve lokalizasyonunun FISH ile analizi.
RNA-FISH ve protein-FISH teknikleri.
|
12- |
FISH ile Hücre Biyolojisi ve Gelişim Çalışmaları
FISH''in hücre biyolojisi ve gelişim çalışmalarındaki rolü.
Hücre döngüsü ve hücre bölünmesinin FISH ile analizi.
Embriyonik gelişimde gen ifadesinin FISH ile belirlenmesi.
|
13- |
FISH ile Evrimsel Araştırmalar
FISH''in evrimsel araştırmalarda kullanımı.
Türe özgü kromozom düzeninin FISH ile analizi.
Popülasyon genetiği çalışmalarında FISH''in rolü.
|
14- |
Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kan kültürü, preparat hazırlanması hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
FISH Yöntemine giriş ve FISH kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak
|
3- |
Kullanılan problar ve özellikleri, Probların işaretlenmesi hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
Hibridizasyon koşulları, preparatların mikroskopta değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
mFISH, mFISH Uygulamaları, FISH Imaging Sistemleri, CGH hakkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
80
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999
2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991
3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London,
4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1- Langer-Safer, P. R.; Levine, M.; Ward, D. C. (1982). "Immunological method for mapping genes on Drosophila polytene chromosomes". Proceedings of the National Academy of Sciences 79 (14): 4381. Bibcode:1982PNAS...79.4381L. doi:10.1073/pnas.79.14.4381. PMC 346675. PMID 6812046. edit
2.Jump up ^ Amann, Rudolf; Fuchs, Bernhard M. (2008). "Single-cell identification in microbial communities by improved fluorescence in situ hybridization techniques". Nature Reviews Microbiology 6 (5): 339–348. doi:10.1038/nrmicro1888.
|
|