Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Tibbi Genetik (doktora) > FLÜORESAN İN SİTÜ HİBRİRİZASYON PRENSİPLERİ VE UYG
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FLÜORESAN İN SİTÜ HİBRİRİZASYON PRENSİPLERİ VE UYG Üçüncü düzey GEN 608 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik
Dersin amacı Bu kursun amacı öğrencilere Flüoresan İn Sitü Hibridizasyon Prensipleri ve Uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır
Dersin tanımı öğrencilere Flüoresan İn Sitü Hibridizasyon Prensipleri ve Uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır

Dersin içeriği
1- FISH''e Giriş FISH nedir ve ne amaçla kullanılır? FISH''in tarihçesi ve önemi. FISH yöntemiyle nasıl hedeflenen nükleik asitler belirlenir?
2- FISH İçin Probe Tasarımı ve Hazırlığı FISH probu nedir ve nasıl tasarlanır? FISH probu hazırlama yöntemleri. Probu işaretlemek için kullanılan farklı floresan boyalar.
3- FISH Hibridizasyonu FISH hibridizasyonu nedir ve nasıl gerçekleştirilir? Hibridizasyon koşulları ve optimizasyonu. Denatürasyon, hibridizasyon ve yıkama adımları.
4- FISH İşaretlemesi ve Görselleştirme Hibritleşme sonrası probun işaretlenmesi. İşaretlenmiş probun görselleştirilmesi için kullanılan yöntemler. Mikroskopik inceleme ve görüntü analizi.
5- Konvansiyonel FISH Teknikleri Konvansiyonel FISH yöntemleri ve uygulama alanları. Kromozomların FISH ile analizi. Kromozomal anormalliklerin saptanması.
6- FISH ile Gen Haritalama FISH''in gen haritalama çalışmalarındaki rolü. Gen bölgelerinin FISH ile belirlenmesi. İn situ hibridizasyonun genetik haritalama projelerindeki kullanımı.
7- Vize
8- Yüksek Çözünürlüklü FISH Teknikleri Yüksek çözünürlüklü FISH yöntemleri ve uygulamaları. Multi-color FISH teknikleri. Subtelomerik FISH ve sentromerik FISH.
9- FISH ile Onkogen Analizi FISH''in kanser genetiği çalışmalarındaki önemi. Onkogenlerin FISH ile analizi. Kanserli hücrelerde kromozomal anormalliklerin saptanması.
10- FISH ile Moleküler Sitogenetik FISH''in moleküler sitogenetik çalışmalarındaki kullanımı. Farklı kromozomal bozuklukların FISH ile saptanması. FISH''in tıbbi tanı ve genetik danışmanlıkta rolü.
11- FISH ile Moleküler Biyolojik Araştırmalar FISH''in moleküler biyolojik araştırmalarda kullanımı. Gen ifadesi ve lokalizasyonunun FISH ile analizi. RNA-FISH ve protein-FISH teknikleri.
12- FISH ile Hücre Biyolojisi ve Gelişim Çalışmaları FISH''in hücre biyolojisi ve gelişim çalışmalarındaki rolü. Hücre döngüsü ve hücre bölünmesinin FISH ile analizi. Embriyonik gelişimde gen ifadesinin FISH ile belirlenmesi.
13- FISH ile Evrimsel Araştırmalar FISH''in evrimsel araştırmalarda kullanımı. Türe özgü kromozom düzeninin FISH ile analizi. Popülasyon genetiği çalışmalarında FISH''in rolü.
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kan kültürü, preparat hazırlanması hakkında bilgi sahibi olmak
2- FISH Yöntemine giriş ve FISH kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak
3- Kullanılan problar ve özellikleri, Probların işaretlenmesi hakkında bilgi sahibi olmak
4- Hibridizasyon koşulları, preparatların mikroskopta değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
5- mFISH, mFISH Uygulamaları, FISH Imaging Sistemleri, CGH hakkında bilgi sahibi olmak
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999 2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991 3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London, 4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
Yardımcı Kaynaklar 1- Langer-Safer, P. R.; Levine, M.; Ward, D. C. (1982). "Immunological method for mapping genes on Drosophila polytene chromosomes". Proceedings of the National Academy of Sciences 79 (14): 4381. Bibcode:1982PNAS...79.4381L. doi:10.1073/pnas.79.14.4381. PMC 346675. PMID 6812046. edit 2.Jump up ^ Amann, Rudolf; Fuchs, Bernhard M. (2008). "Single-cell identification in microbial communities by improved fluorescence in situ hybridization techniques". Nature Reviews Microbiology 6 (5): 339–348. doi:10.1038/nrmicro1888.

Ders ile ilgili dosyalar